Kraj

Maspex po udanym ub.r. planuje kolejne innowacje produktowe

Marketer zamierza też utrzymać dotychczasową aktywność reklamową.

W 2011 r. przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice wzrosły o ponad 5 proc. w stosunku do roku poprzedniego i osiągnęły poziom 2,66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Bardzo ważnym rynkiem dla Maspeksu jest Europa Środkowo-Wschodnia. W tych krajach spółka jest od dawna – to rynek, który ma nadal duży potencjał wzrostu. Najlepiej rokujące kraje dla spółki to kraje o największej populacji. Po Polsce to Rumunia, Czechy, a potem Węgry. Około dwóch trzecich sprzedaży Maspex realizuje
w Polsce, resztę za granicą.

– W 2011 r. pomimo niesprzyjających warunków (wysokie ceny surowców, nie najlepsza pogoda w lipcu) udało się nam zwiększyć sprzedaż Tymbarku i udziały rynkowe, które osiągnęły najwyższy historyczny poziom. Według ACNielsen nasza pozycja na rynku z markami Tymbark, Kubuś i Caprio to obecnie 47 proc. (dane za 2011 r., udziały wartościowe, rynek bez private labels). Uznajemy ten rok za bardzo udany dla tej części naszego biznesu. 2011 r. pokazał, że dobre, wyraziste marki nawet w okresach trudniejszych mogą umocnić swoją pozycję na rynku – mówi Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Grupy Maspex Wadowice.

Dużymi wydarzeniami dla firmy w obszarze wprowadzonych w ubiegłym roku nowości były: Kubuś Go!, czyli soki Kubuś w plastikowych butelkach, oraz wejście na rynek z mąką Lubella o przedłużonym terminie ważności do spożycia w bardziej funkcjonalnych opakowaniach – z możliwością powtórnego zamknięcia.

W 2012 r. Maspex zamierza zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5 proc. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: wodę funkcjonalną Kubuś Waterrr Sport dla dzieci, wodę energetyzującą pod marką Tiger T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty i owoców Next, pod marką Tymbark. Planowane są kolejne innowacje produktowe, a także utrzymywanie aktywności reklamowej z szerokim wachlarzem stosowanych narzędzi, silne promocje konsumenckie, jak również działania prosprzedażowe – budujące pozycję marek Maspeksu w sklepach.

W bieżącym roku Maspex planuje również znaczące inwestycje produkcyjne. Na całkiem nowe projekty firma przeznaczy ponad 120 mln zł oraz około 50 milionów zł na inwestycje o charakterze odtworzeniowym. Najwięcej, bo ok. 50 mln zł, Maspex wyda na inwestycje w Lubelli – będzie to budowa nowoczesnego centrum logistycznego oraz rozbudowa fabryki makaronów. Inwestycja ma zakończyć się w 2013 r. Kolejne 30 mln zł firma wyda na oczyszczalnię ścieków w Olsztynku.

Grupa Maspex Wadowice jest jedną z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Spółka jest zdecydowanym liderem na rynku producentów soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii i Bułgarii. Jest również wiodącym producentem produktów instant (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne) w Europie Środkowo-Wschodniej. Maspex to także lider na rynku makaronów w Polsce oraz ich wiodący producent w Rumunii.

Firma stawia na niezmienną od lat strategię, czyli na budowę marek, które są silnie zakorzenione w świadomości konsumentów, i realizację projektów – akwizycji, które mogą ją powiększyć i rozbudować jej ofertę produktów markowych. Grupa Maspex Wadowice w ciągu ponad 20 lat obecności na rynku przeprowadziła 14 akwizycji, w tym osiem za granicą.

Marki takie, jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz, to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, produkty, które cieszą się ogromnym zaufaniem konsumentów nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Maspex jest też jednym z największych reklamodawców w Polsce w branży FMCG. W okresie I-X ub.r. według Kantar Media wydał na reklamy w mediach 148,4 mln zł (łącznie z wydatkami spółki Polski Lek). W całym 2010 r. zaś – 136,3 mln zł.

W rynku soków, nektarów i napojów Maspex z markami Tymbark, Kubuś i Caprio jako lider ma  47 proc. udziałów ilościowych i 46,5 proc. wartościowych. Lubella w rynku makaronów (też lider kategorii) ma 27,1 proc. rynku ilościowo i 30,1 proc. wartościowo. Puchatek jest marką numer jeden w rynku kakao instant (51,7 proc. ilościowo i 47,3 proc. wartościowo), a DecoMorreno ma 70,9 proc. udziałów ilościowo i 71,8 proc. wartościowo w rynku kakao powder (uśrednione udziały rynkowe za 2011 r. bez private labels, ACNielsen).

 

Wadowice, 5.03.2012

Informacja prasowa

 

Grupa Maspex Wadowice zwiększyła sprzedaż i planuje duże inwestycje

 

W 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice osiągnęły poziom 2, 66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5%. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: Kubuś Waterrr Sport , T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty
i owoców – Next, pod marką Tymbark.
Na inwestycje produkcyjne w 2012 roku firma z Wadowic przeznaczy około 170 mln zł .

 

 

W 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice wzrosły o pond 5%
w stosunku do roku poprzedniego i osiągnęły poziom 2, 66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Niezmiennie od początku bardzo ważnym rynkiem dla Maspeksu jest Europa Środkowo-Wschodnia. W tych krajach spółka jest od dawna – to rynek, który ma nadal duży potencjał wzrostu. Najlepiej rokujące kraje dla spółki to kraje o największej populacji. Po Polsce – to Rumunia, Czechy, a potem Węgry. Około 2/3 sprzedaży Maspex realizuje
w Polsce, resztę za granicą.

 

Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej:W 2011 roku pomimo niesprzyjających warunków (wysokie ceny surowców, nienajlepsza pogoda w lipcu), udało się nam zwiększyć sprzedaż Tymbarku i udziały rynkowe, które osiągnęły najwyższy historyczny poziom. Według AC Nielsen nasza pozycja na rynku z markami Tymbark, Kubuś i Caprio to obecnie 47% (dane za 2011 rok, udziały wartościowe, rynek bez PL). Uznajemy ten rok za bardzo udany dla tej części naszego biznesu. 2011 rok pokazał, że dobre, wyraziste marki nawet w okresach trudniejszych mogą umocnić swoją pozycję na rynku”.

 

Dużymi wydarzeniami dla firmy w obszarze wprowadzonych w ubiegłym roku nowości, były: Kubuś Go!, czyli soki Kubuś w plastikowych butelkach oraz wejście na rynek z mąką Lubella
o przedłużonym terminie ważności do spożycia w bardziej funkcjonalnych opakowaniach –
z możliwością „powtórnego” zamknięcia.

 

Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5%. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: wodę funkcjonalną Kubuś Waterrr Sport dla dzieci, wodę energetyzującą pod marką Tiger – T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty i owoców – Next, pod marką Tymbark. Planowane są kolejne innowacje produktowe, a także utrzymywanie aktywności reklamowej z szerokim wachlarzem stosowanych narzędzi, silne promocje konsumenckie, jak również działania prosprzedażowe – budujące pozycję marek Maspeksu w sklepach.

 

W bieżącym roku Maspex planuje również znaczące inwestycje produkcyjne. Na całkiem nowe projekty firma przeznaczy ponad 120 mln zł oraz około 50 milionów zł. na inwestycje
o charakterze odtworzeniowym. Najwięcej, bo ok. 50 mln zł, Maspex wyda na inwestycje w Lubelli – będzie to budowa nowoczesnego centrum logistycznego oraz rozbudowa fabryki makaronów. Inwestycja ma zakończyć się w 2013 r. Już w tym roku będą widoczne efekty zwiększenia mocy produkcyjnych w zakładzie w Tychach, co kosztować będzie około 40 mln zł. Kolejne 30 mln zł firma wyda na oczyszczalnię ścieków w Olsztynku.

 

 

 

 

INFORMACJE DODATKOWE

Grupa Maspex Wadowice jest jedną z największych firm w Europie Środkowo – Wschodniej w segmencie produktów spożywczych.Spółka jest zdecydowanym liderem na rynku producentów soków, nektarów
i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii i Bułgarii.
Jest również wiodącym producentem produktów instant (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne) w Europie Środkowo-Wschodniej. Maspex to także lider na rynku makaronów w Polsce oraz ich wiodący producent w Rumunii.

 

Firma stawia na niezmienną od lat strategię, czyli na budowę marek, które są silnie zakorzenione
w świadomości konsumentów i realizację projektów – akwizycji, które mogą ją powiększyć i rozbudować jej ofertę produktów markowych. Grupa Maspex Wadowice, w ciągu ponad 20 lat obecności na rynku, przeprowadziła 14 akwizycji, w tym 8 za granicą.

 

Marki takie jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, produkty, które cieszą się ogromnym zaufaniem konsumentów nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Europy Środkowo – Wschodniej.

 

 

Udziały w rynku (źródło AC Nielsen, dane uśrednione za 2011 rok bez Private Labels), Polska:

 

Rynek soków, nektarów i napojów

Udziały ilościowe:

Maspex (Tymbark, Kubuś i Caprio) – 47%

Hortex – 16,2%

Agros Nova – 12,4%

Pozostali –

Udziały wartościowe:

Maspex (Tymbark, Kubuś i Caprio) – 46,5%

Hortex – 14,8%

Agros Nova – 12,5%

Pozostali

 

Rynek makaronów

Udziały ilościowe

Lubella – 27,1%

Makarony Polskie – 11,2%

Goliard – 5,9%

Pozostali –

Udziały wartościowe

Maspex (Lubella) – 30,1%

Makarony Polskie – 8,3%

Goliard – 7,5%

Pozostali –

 

Rynek zabielaczy

Udziały ilościowe: Maspex (Cremona) – 85%

Udziały wartościowe: Maspex (Cremona) – 85,3%

 

Rynek kakao instant

Udziały ilościowe: Maspex (Puchatek) – 51,7%

Udziały wartościowe: Maspex (Puchatek) – 47,3%

 

Rynek kakao powder

Udziały ilościowe: Maspex (DecoMorreno) – 70,9%

Udziały wartościowe: Maspex (DecoMorreno) – 71,8%

 

 

Rynek napojów czekoladowych

Udziały ilościowe: Maspex (La Festa) – 58,3%

Udziały wartościowe: Maspex (La Festa) – 47,9%

 

Rynek herbatek

Udziały ilościowe: Maspex (Ekland) – 55,6%

Udziały wartościowe: Maspex (Ekland) – 30,6%