Kraj

Mastercard po raz dziewiąty partnerem technologicznym Pol’and’Rock Festival

26. edycja festiwalu odbędzie się w całości online jako Najpiękniejsza Domówka Świata.

Mastercard po raz dziewiąty partnerem technologicznym Pol’and’Rock Festival
Organizacja płatnicza Mastercard po raz kolejny wspiera rozwiązania technologiczne wydarzenia Pol’and’Rock Festival, który tym razem odbywa się w zmienionej formule: nie w Kostrzynie nad Odrą, ale w internecie w dniach 30 lipca – 1 sierpnia.

Mastercard wraz z firmą Esri Polska wspiera wirtualną Mapę Domówek – miejsc, gdzie publiczność będzie zbierać się na transmisje. Aplikacja pozwala nie tylko na umieszczenie swojej imprezy na mapie, ale też dodanie opisu wydarzenia. Mapa Domówek jest również dostępna w dedykowanej aplikacji Pol’and’Rock Festival. Z kolei oficjalny komunikator na serwerze Discord pozwoli uczestnikom festiwalu na wymianę wrażeń, pochwalenie się swoimi aktywnościami, sprawdzenie line-upu, a także rozmowy z botem i moderatorami z Pokojowego Patrolu. Dostępna będzie również Strefa Mastercard, gdzie na uczestników czekają konkursy z nagrodami.

– W tym roku chcemy udowodnić, że dzięki technologii uczestnicy Najpiękniejszego Festiwalu Świata, chociaż rozproszeni po całym świecie, mogą poczuć jedność i razem tworzyć wyjątkową historię tego wydarzenia – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard przez instytut Kantar na jesieni ub.r., zdecydowana większość Polaków (66%) ma swoją ulubioną pasję, a 40% wskazuje na muzykę. Z kolei badanie zrealizowane na zlecenie organizacji płatniczej przez agencję Fly Research w maju 2020 r. pokazało, że w związku z izolacją społeczną popularność cyfrowych usług i rozrywki online wzrosła o 46%.

Pol’and’Rock Festival (wcześniej Przystanek Woodstock), największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych, odbywa się od 1995 r. Jego organizator, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, dziękuje za jego pomocą wszystkim wolontariuszom i osobom wspierającym  działania w ramach Finału WOŚP. W tym roku festiwal ma być również podziękowaniem za postawę Polaków w walce z epidemią COVID-19. Jak dotąd Fundacja zebrała już na ten cel około 210 mln zł (łącznie w ramach Finału WOŚP i Funduszu Interwencyjnego).