Mastercard wraz z firmą Esri Polska wspiera wirtualną Mapę Domówek – miejsc, gdzie publiczność będzie zbierać się na transmisje. Aplikacja pozwala nie tylko na umieszczenie swojej imprezy na mapie, ale też dodanie opisu wydarzenia. Mapa Domówek jest również dostępna w dedykowanej aplikacji Pol’and’Rock Festival. Z kolei oficjalny komunikator na serwerze Discord pozwoli uczestnikom festiwalu na wymianę wrażeń, pochwalenie się swoimi aktywnościami, sprawdzenie line-upu, a także rozmowy z botem i moderatorami z Pokojowego Patrolu. Dostępna będzie również Strefa Mastercard, gdzie na uczestników czekają konkursy z nagrodami.
– W tym roku chcemy udowodnić, że dzięki technologii uczestnicy Najpiękniejszego Festiwalu Świata, chociaż rozproszeni po całym świecie, mogą poczuć jedność i razem tworzyć wyjątkową historię tego wydarzenia – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard przez instytut Kantar na jesieni ub.r., zdecydowana większość Polaków (66%) ma swoją ulubioną pasję, a 40% wskazuje na muzykę. Z kolei badanie zrealizowane na zlecenie organizacji płatniczej przez agencję Fly Research w maju 2020 r. pokazało, że w związku z izolacją społeczną popularność cyfrowych usług i rozrywki online wzrosła o 46%.
Pol’and’Rock Festival (wcześniej Przystanek Woodstock), największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych, odbywa się od 1995 r. Jego organizator, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, dziękuje za jego pomocą wszystkim wolontariuszom i osobom wspierającym działania w ramach Finału WOŚP. W tym roku festiwal ma być również podziękowaniem za postawę Polaków w walce z epidemią COVID-19. Jak dotąd Fundacja zebrała już na ten cel około 210 mln zł (łącznie w ramach Finału WOŚP i Funduszu Interwencyjnego).