Kraj

MasterCard promuje cashback

W ub.r. Polacy, płacąc kartami za zakupy, wypłacili z kas sklepowych 816 mln zł, o 54 proc. więcej niż w 2014 r.

Organizacja płatnicza MasterCard promuje cashback, czyli usługę pozwalającą wypłacać gotówkę (do 300 zł) podczas płacenia w sklepie za zakupy kartą płatniczą.

– MasterCard angażuje się w upowszechnianie usługi “Płać kartą i wypłacaj” od 2014 r., kiedy to przeprowadziliśmy pierwszą kampanię reklamową i wprowadziliśmy polską nazwę dla tej usługi. Jej świadomość i popularność wśród konsumentów znacznie wzrosły od tamtego czasu, a MasterCard jest dziś postrzegany jako pionier i lider usługi cashback w Polsce. Wierzymy, że kolejna kampania, którą właśnie zaczynamy, dodatkowo zwiększy popularność wypłat ze sklepowych kas, a jednocześnie przyczyni się do popularyzacji kart płatniczych – mówi Luiza Derek, dyrektor marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe.

Kampania reklamowa potrwa do końca czerwca. Będzie obejmować reklamy w prasie (“Hurt i Detal”, “Handel”, “Życie Handlowe”, “Forbes”, “Newsweek”), radiu, internecie oraz reklamę zewnętrzną. Celem kampanii jest informowanie o możliwości wypłaty gotówki w sklepie przez posiadaczy kart MasterCard i Maestro, a także o punktach handlowo-usługowych, w których usługa “Płać kartą i wypłacaj” jest dostępna.

Za realizację kampanii odpowiadają: agencja McCann & MRM (kreacja), dom mediowy Carat (planowanie i zakup mediów) oraz agencja Isobar (social media).

Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego (NBP), popularność usługi cashback w Polsce rośnie. W ub.r. Polacy, płacąc kartami za zakupy, wypłacali z kas sklepowych gotówkę 7,85 mln razy (liczba transakcji), o 66 proc. częściej niż w 2014 r. W ten sposób wypłacono w ub.r. w sumie 816 mln zł, o 54 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pieniądze z kasy można wypłacić m.in. w super- i hipermarketach, delikatesach, salonach prasowych, w małych osiedlowych sklepikach oraz na stacjach benzynowych. Wśród sieci handlowych oferujących usługę “Płać kartą i wypłacaj” są m.in.: Alma, Carrefour, E.Leclerc, Fresh Market, Krakowski Kredens, Lukoil, Media Ekspert,
Media Markt, Małpka Express, Orlen, Ruch, Saturn czy Żabka.
Na koniec 2015 r. liczba punktów usługowo-handlowych oferujących tę usługę wyniosła 94 tys., co oznacza
wzrost o ponad 30 proc. w ciągu roku (tzn. już ponad jedna czwarta z 364 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce akceptujących płatności kartą oferuje usługę cashback).