Kraj

Matras ma nową dyrektor działu zakupów i sprzedaży

Nowe stanowisko od 1 lipca br. objęła Anna Wyszyńska.

Od 1 lipca 2014 r. Matras ma nowego dyrektora działu książki – Annę Wyszyńską. Podlegają jej działy zakupów i sprzedaży. Wyszyńska zdobyła specjalistyczne doświadczenie na rynku wydawniczym, ma również doświadczenie menedżerskie.

Matras SA, operator ponad 170 księgarni zlokalizowanych w całej Polsce, pozyskał też nowego udziałowca. Biuro prasowe spółki poinformowało, że w połowie czerwca nastąpiło podpisanie umowy nabycia mniejszościowego pakietu akcji pomiędzy dotychczasowymi akcjonariuszami a spółką celową powiązaną z firmą Traffic Club. Finalizacja transakcji zakupu 100 proc. akcji nastąpi po otrzymaniu zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Drugą co do wielkości sprzedaży książek sieć detaliczną ma przejąć spółka celowa Nowe Powierzchnie SA – firma związana z Jerzym Kowalewskim, właścicielem księgarni działających od 10 lat pod marką Traffic Club, w tym największej, zlokalizowanej przy ul. Brackiej w Warszawie.

Wraz z umową nabycia mniejszościowego pakietu akcji nastąpiło podpisanie umowy przyrzeczenia sprzedaży pozostałej ich części. Warunkiem nabycia dalszych 51 proc. akcji jest uzyskanie zgody prezesa UOKiK.

W 2013 r. przychody Matrasa przekroczyły 220 mln zł i były o ponad 40 mln zł wyższe niż w 2012 roku. Spółka osiągnęła też zysk netto w wysokości 2 mln zł przy EBITDA na poziomie 8 mln zł. Plan zarządu spółki zakłada na 2014 r. wzrost EBIDA do poziomu 10-11 mln zł. W ub.r. Matras zwiększył sieć księgarń o 15 lokalizacji. Około 8 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży online, która w ubiegłym roku wzrosła o 400 proc.