Kraj

MBank namawia do grzechu

W niekonwencjonalny sposób bank zachęca swoich klientów do oszczędzania.

 

MBank, internetowy bank z grupy BRE Banku, udostępnił swoim klientom innowacyjne rozwiązanie zachęcające ich do systematycznego oszczędzania nawet niewielkich kwot.

MBank namawia do grzechu
Program o nazwie mSaver pozwala klientom banku ustawić, by podczas płacenia kartą w sklepie, wypłacania gotówki z bankomatu lub dokonywania przelewu bank automatycznie przelewał np. końcówki kwot na ich rachunek oszczędnościowy.
Możliwe są trzy opcje. Pierwsza to zaokrąglenia – każda transakcja bezgotówkowa jest automatycznie zaokrąglana do pełnej kwoty, a różnica ta trafia na rachunek oszczędnościowy (np. w sklepie rachunek wynosi 97 zł, bank na wniosek klienta zaokrągla transakcję do pełnych 100 zł, i wtedy 3 zł trafia na rachunek oszczędnościowy). Druga opcja to ustalenie, że określony procent (minimum 1, a maks. 15 proc.) od każdej transakcji będzie przelewany na rachunek oszczędnościowy. Ostatnia opcja to ustalona kwota przy każdej transakcji – klient ustala, że bank przy okazji transakcji będzie przelewał na konto oszczędnościowe stałą kwotę (od 3 do 10 zł).

Aby zachęcić klientów do korzystania z mSavera, bank przeprowadzi w czerwcu miesięczną kampanię reklamową. Obejmie ona głównie internet, materiały reklamowe mBanku pojawią się także w wybranych sklepach (Tesco, Piotr i Paweł, Alma, Empik, Cubus, Benetton), kawiarniach (W Biegu Cafe) i kinach (Cinema City i Multikino).

MBank namawia do grzechu
– Kampania opiera się na pomyśle, że coś, co kojarzy nam się jako grzeszne, może prowadzić do pozytywnych efektów. W tym wypadku grzeszne wydawanie owocuje gromadzeniem oszczędności. Im więcej wydajemy, tym więcej odkładamy – tłumaczy Piotr Jakubowski, odpowiedzialny za kampanię mBanku.

W kampanii pojawią się elementy grywalizacji dzięki prowadzonemu na fan page’u mBanku w serwisie Facebook konkursowi “I’mSaver”, pozwalającemu na przetestowanie na wirtualnej postaci elementów usługi.

Zostanie także wykorzystana popularna mobilna aplikacja zakupowa Listonic, w ramach której przy każdej nowo stworzonej liście zakupowej pojawi się spersonalizowana informacja, ile użytkownik zaoszczędziłby przy spisanych transakcjach dzięki nowej usłudze mBanku.

Kampanię reklamową przygotowały agencje Ambasada Brand Communication oraz dom mediowy MPG.

W ramach dalszych działań promocyjnych bank planuje także kolejną edycję popularnego wśród klientów mFestiwalu, w ramach którego klienci tworzą dla banku reklamy konkursowe.