Zagranica

McDonald's chce ożywić sprzedaż

W Stanach marketer planuje kampanię wspierającą ofertę śniadaniową.

Sieć McDonald’s planuje rozległą kampanię oferty śniadaniowej w Stanach Zjednoczonych, żeby wesprzeć sprzedaż. Kampania jest zaplanowana na czas, w którym konkurencja ruszyła z ofensywą mocnego wsparcia produktów z tej kategorii. Wśród największych konkurentów znajdują się Yum Brands i Taco Bell.
W Stanach zysk sieci za pierwsze trzy miesiące roku 2014 spadł o 5,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego, ale nie jest tak drastyczny, jak zapowiadali analitycy. Globalna sprzedaż natomiast wzrosła o 0,5 proc. zarówno w skali kwartału, jak i miesiąca w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Poza ofertą śniadaniową sieci zależy również na podniesieniu sprzedaży produktów flagowych, jak Big Mac i frytki. Właśnie te produkty stanowią 40 proc. sprzedaży sieci ogółem.
Sieć zapowiada również zwiększenie szybkości obsługi klientów, optymalizację łańcucha pracy personelu, a także wdrożenie projektu związanego ze specjalnymi tabelami przy kasach, które mają podnieść efektywność w realizacji zamówień.
McDonald’s poinformował również, że zamierza sprzedać franczyzobiorcom więcej restauracji należących do firmy poza USA. Obecnie 81 proc. restauracji tej sieci na całym świecie działa na zasadzie franchisingu.
McDonald’s odnotował zysk w pierwszym kwartale 2014 r. w wysokości 1,2 mld dol. przy wartości 1,21 dol. za akcję, w porównaniu z 1,27 mld dol. zysku i 1,26 dol. na akcję rok wcześniej.
Przychody ogółem w I kwartale br. wzrosły o 1,4 proc., ale koszty wzrosły zdecydowanie szybciej i osiągnęły poziom 2,3 proc.

(WSJ)