Zagranica

McDonald's nawiązuje współpracę z DoorDash

Pilotażowy program jest ciosem dla Uber Eats, który w dziedzinie dostaw jedzenia był jak dotąd wyłącznym partnerem sieci fast food na rynku amerykańskim.

Firma dostawcza DoorDash zacznie 29 lipca odbierać zamówienia z około 200 lokali McDonald’s w rejonie Houston. Jeśli program pilotażowy zakończy się powodzeniem, współpraca zostanie najprawdopodobniej rozszerzona na cały obszar Stanów Zjednoczonych. Finansowe warunki współpracy nie zostały ujawnione.

McDonald’s zostanie także dodany do usługi abonamentowej DoorDash. Prawie milion użytkowników płaci 9,99 dol. miesięcznie za darmową dostawę przy zamówieniach na kwotę co najmniej 12 dol.

Wycena rynkowa DoorDash osiągnęła 13 mld dol. po ostatniej rundzie finansowania w maju br. Atutem firmy w oczach McDonald’s było m.in. to, że realizuje dostawy na obszarze ok. 80% obszaru Stanów Zjednoczonych. Od 2017 r. Uber Eats był jedyną firmą realizującą dostawy z 9 tys., czyli około połowy wszystkich restauracji McDonald’s na rynku amerykańskim.

Jak powiedział Bill Garrett, wiceprezes ds. operacyjnych w McDonald’s, sieć nie zamyka się na współpracę z innymi firmami dostawczymi. Nieoficjalnie mówi się, że prowadzone były także rozmowy z Grubhub.

(WSJ.com)