Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych trafiać mają do recyklingu, a materiał, z którego opakowania są wykonane, pochodzić ma ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Prowadzone właśnie testy pozwolić mają znaleźć optymalne rozwiązanie do zastosowania w skali globalnej.
– Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu jak inne odpady plastikowe. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
W 2018 r. sieć wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners rozpoczęła program “NextGen Cup Challenge” – skierowaną do innowatorów inicjatywę służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, w całości nadającego się do recyklingu. Wyniki ogłoszone mają być w lutym 2019 r. Siedmiu zwycięzców otrzyma sięgające nawet 1 mln dolarów dotacje na wdrożenie projektów.