Kraj

MEC: Prawie 9 proc. polskich internautów oglądało w sieci "House of Cards"

Serial był najpopularniejszy w grupie 25-34-latków, pokazuje badanie MEC zrealizowane chwilę przed premierą trzeciego sezonu serialu.

8,5 proc. polskich internautów zbadanych przez MEC oglądało dwa pierwsze sezony serialu “House of Cards”. Pierwsza własna produkcja serwisu Netflix cieszyła się nieco większą popularnością wśród mężczyzn (9,6 proc. wśród badanych internautów płci męskiej versus 7,5 proc. kobiet), młodych dorosłych widzów (13,2 proc. 25-34-latków) i wśród odbiorców wielkomiejskich (w miastach powyżej 500 tys. niemal 15 tys. internautów twierdzi, że widziało “House of Cards”). Biorąc pod uwagę wielkość populacji e-Polaków w wieku 15+, można szacować, że serial oglądało ponad 1,6 mln internautów.  

MEC: Prawie 9 proc. polskich internautów oglądało w sieci "House of Cards"


– Badanych e-widzów nie pytaliśmy o źródło, z jakiego pobrali serial, ale 56 proc. z nich zadeklarowało, iż nigdy nie płaci za oglądanie programów w internecie. To daje wyobrażenie o skali “pirackich” obejrzeń “House of Cards” – zauważa Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynku MEC.   
MEC zauważa, że choć media te posługują się innymi wskaźnikami, których nie można sprowadzić do wspólnego mianownika, na pewno można stwierdzić, iż w sieci “House of Cards” cieszył się większą popularnością niż jego oficjalne emisje w telewizji. Przypomnijmy, że serial na antenie AleKino+ gromadził w 2013 r. średnio 25 tys. widzów (AMR, I sezon, dane dla premier, grupa 4+, źródło: Nielsen), a drugi sezon w 2014 r. nieco ponad 17 tys. (również dane dla premier). Jednak telewizyjne premiery kolejnych sezonów odbywały się z kilkumiesięcznym opóźnieniem wobec ich premiery w serwisie Netflix.  
“House of Cards” jest mniej popularny wśród polskich internautów niż np. “Gra o tron” (ponad 32 proc. badanych przez MEC twierdzi, że go oglądało), “Rodzina Borgiów” (16,7 proc.) czy “Detektyw” (“True Detective”)” (12,1 proc.).
Badanie MEC przeprowadzono na chwilę przed startem trzeciego sezonu serialu. Trzecia seria ma liczyć 13 odcinków, dwa wyreżyserowała Agnieszka Holland. Światowa premiera w serwisie Netflix miała miejsce 27 lutego. W Polsce miała miejsce dzień później – odcinki udostępnia widzom platforma NC+ w serwisie NC+ Go (kolekcja Seriale+).