Kraj

Media Markt szykuje projekt nawiązujący do Euro 2012

Sieć marketów z elektroniką, sprzętem AGD i multimediami w przewrotny sposób postanowiła nawiązać do Euro 2012.

Do grona marek chcących skorzystać z “efektu Euro” dołącza sieć Media Markt. Na ulicach wielu miast pojawiły się billboardy z teaserowymi reklamami: “Nie sponsorujemy mistrzostw” oraz “Nie sponsorujemy gwiazd mistrzostw”. Według naszych informacji to reklamy sieci elektromarketów Media Markt (Media Saturn Holding), ale przedstawiciele marketera tego nie potwierdzają. Projekt reklamowy ma charakter długofalowy. Media Markt współpracuje z agencją reklamową Opus B, jednak według naszych informacji tę kampanię przygotowała inna agencja, ale jej nazwy nie ujawniono. Planowaniem i zakupem mediów dla Media Saturn Holdingu (sieci Media Markt i Saturn) zajmuje się dom mediowy Universal McCann.

Wygląda na to, że Media Markt postanowił wykorzystać schemat komunikacyjny polegający na odróżnieniu się poprzez zaprzeczenie, z którego korzystał w przeszłości np. mBank (internetowy bank BRE Banku), który w ub.r. reklamował się, że w odróżnieniu od wielu innych banków nie korzysta z celebrytów w reklamie.

Mistrzostwa Europy Euro 2012, które zostaną rozegrane od 8 czerwca do 1 lipca br. w ośmiu miastach Polski i Ukrainy, są okazją do zareklamowania się dla wielu firm. Ze swoimi kampaniami już wystartowali: Orange, Coca-Cola, MasterCard, Kia Motors, Castrol, Wedel, Biedronka oraz Sharp. Komunikację związaną z Euro szykuje także bank Pekao SA.