Kraj

MediaCom przygotował projekt badawczy dla BSH

Firma produkująca sprzęt AGD deklaruje, że wdrożyła już większość zaleceń z tego badania.

MediaCom Business Science, dział zajmujący się ekonometrią i badaniami ilościowymi w MediaCom Warszawa, wspólnie z BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. przeprowadziły badanie preferencji zakupowych na rynku pralek.     
– W ramach naszej współpracy z BSH zrodził się pomysł na realizację badania preferencji zakupowych metodą conjoint dla kategorii pralek. Dzięki badaniu otrzymaliśmy nie tylko jasne wytyczne, na jakie elementy oferty powinno się zwracać szczególną uwagę, ale również jak wyglądają poszczególne segmenty konsumentów oraz jak zbudować portfolio produktów dostosowane do tych segmentów – mówi Jarosław Dejneka, research director w MediaCom Warszawa.
Dodaje, że Proposition Optimiser, badanie oparte na metodologii conjoint, stosuje się w celach optymalizacji oferty czy produktu, aby maksymalizować jego atrakcyjność dla konsumentów po jak najniższym koszcie.
Dejneka zwraca uwagę na fakt, że przez lata ceny w kategorii pralek były kształtowane przez dystrybutorów. W rezultacie cena produktu zależała od kosztów, a nie wartości dla konsumentów. MediaCom Business Science, przeprowadzając badanie Proposition Optimiser, pokazał, że funkcje, które przez lata uchodziły w Polsce za fundamentalne, nie mają dla konsumenta tak istotnego znaczenia. Z drugiej strony występuje szereg funkcji, za które konsumenci są w stanie dodatkowo zapłacić, a miały one w ofercie marginalne znaczenie.
“Dotąd metoda conjoint z powodzeniem sprawdzała się w ofercie usług, ale zaryzykowaliśmy jej zastosowanie w odniesieniu do pralek. Od czasu projektu z MediaCom udało nam się bardziej powiązać cenę z wartością, jaką w poszczególnych kategoriach postrzegają konsumenci” – wskazuje spółka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego w dokumencie przygotowanym po zakończeniu badania.
Firma deklaruje. że wdrożyła większość zaleceń z tego projektu badawczego.
Wycofała z urządzeń funkcje, które dla większości konsumentów nie miały dużej wartości, natomiast mogły generować koszty. W to miejsce zaczęła wprowadzać optymalne cenowo i oczekiwane przez konsumentów rozwiązania technologiczne, które mają dla nich istotne znaczenie.