W dniach 8-9 listopada br. w Warszawie odbyła się Internet Poland Conference & Expo. Organizatorem wydarzenia było IAB Polska. Imprezie towarzyszyły targi Internet Poland oraz dwa eventy – Forum IAB i Mixx Awards. Zespół MediaMon – Monitoring Mediów Internetowych Online opracował raport dotyczący publikacji na temat Forum IAB oraz gali Mixx Awards.
Raport dotyczy okresu od 10 października do 9 listopada 2011 r., czyli do dnia zakończenia konferencji. W badaniu uwzględnione zostały frazy “Forum IAB” oraz “Mixx Awards”. Dane zebrane zostały na podstawie 120 tys. źródeł monitorowanych przez system MediaMon.
W badanym okresie odnotowano 151 publikacji i opinii dotyczących frazy Forum IAB. Średnio publikowano na ten temat pięć informacji dziennie. Analizując wykres rozkładu publikacji w czasie, można zauważyć, że najwięcej informacji pojawiło się w sieci około tygodnia przed samym wydarzeniem oraz w dniach, kiedy konferencja miała miejsce.
Najbardziej medialną informacją dotyczącą Forum IAB okazała się wiadomość o wystąpieniu Tomasza Lisa. W dniu ukazania się zapowiedzi tego wydarzenia w mediach 3 listopada w sieci ukazało się 33 publikacji dotyczących
tego tematu. Drugi pod względem liczby publikacji dotyczących Forum IAB był 8 listopada – tego dnia rozpoczęła się konferencja. Informacji było 31.
O tematyce Forum IAB i samym wydarzeniu w większości pisały portale informacyjne. W tych mediach ukazało się 72 proc. publikowanych informacji. Tylko 28 proc. publikacji i komentarzy ukazało się w mediach społecznościowych typu blogi, fora, Facebook.
W badanym okresie odnotowano 139 publikacji i opinii dotyczących Mixx Awards. Średnio publikowano na ten temat 4,5 informacji dziennie. Najwięcej informacji pojawiło się w sieci w dniu wydarzenia oraz dzień później – było to odpowiednio 17 i 33 publikacje.
Publikacje pojawiające się w ciągu tych dwóch dni dotyczyły głównie wyników konkursu ogłoszonych podczas gali. Tytuł agencji roku otrzymały ex aequo Pride & Glory i 180heartbeats. Poniżej rozkład publikacji dotyczący tych dwóch agencji.
Najwięcej informacji dotyczących gali Mixx Awards w badanym czasie pojawiło się w mediach informacyjnych – było to 68 proc. wszystkich informacji na temat tego wydarzenia, 32 proc. publikacji pojawiło się w mediach społecznościowych.