Kraj

Mediaplus i BMW Group realizują kampanie zeroemisyjne

W sierpniu w ramach projektu zostaną zrealizowane kampanie dla MINI Cooper SE - pierwszego w pełni elektrycznego MINI.

Agencja mediowa Mediaplus należąca do Group One rusza z inicjatywą, która pozwoli na realizację neutralnych klimatycznie kampanii. Jest to pierwsze tego typu działanie w Polsce, pozwalające obliczyć ślad CO2 oraz koszty jego rekompensaty. Program zostanie zaimplementowany po raz pierwszy we współpracy z marką MINI, należącą do BMW Group.

Mediaplus wprowadza program Green GRP autorstwa Mediaplus International. Dzięki tej inicjatywie marki mogą realnie wpłynąć na redukcję emisji CO2 do atmosfery  Już w sierpniu w ramach projektu zostaną zrealizowane kampanie dla MINI Cooper SE – pierwszego w pełni elektrycznego MINI.

– Na podstawie danych dostarczonych przez markę i dostawców mediów, nasz partner ClimatePartner oblicza ślad CO2 kampanii oraz koszty rekompensaty za pomocą specjalistycznego modelu ekonometrycznego. Następnie reklamodawca akceptuje koszty procesu, a ClimatePartner aranżuje rekompensatę ze wstępnie określonym projektem ochrony klimatu. W momencie emisji, kampania jest więc w pełni neutralna klimatycznie – opisuje działanie programu Katarzyna Łukasiewicz Head of International Communication w Mediaplus.

– W ciągu najbliższych lat MINI chce dynamicznie rozwijać się w obszarze zeroemisyjności, a w 2030 r. stanie się marką w pełni elektryczną. Przystąpienie przez nas do nowego projektu agencji Mediaplus to kolejny dowód na to, że do tematu zrównoważonego rozwoju podchodzimy świadomie i chcemy wspierać zmiany w tym kierunku nie tylko w zakresie produkcji czy użytkowania pojazdów. – mówi Karolina Socha, marketing manager Mini.