Kraj

Meetrics wprowadza w Polsce usługę pomiaru viewability reklam w telewizji OTT

Teraz pomiar Meetrics obejmuje wszystkie rodzaje reklam, bez względu na urządzenie, jakim posługuje się użytkownik.

Firma Meetrics wprowadza do swojego portfolio w Polsce usługę pomiarów viewability reklam emitowanych w ramach Over-The-Top-Television (OTT). Po dodaniu tej możliwości, pomiar Meetrics obejmuje wszystkie rodzaje reklam, bez względu na urządzenie, jakim posługuje się użytkownik – może to być zarówno telewizor, jak i komputer, tablet czy smartfon. W ostatnich miesiącach Meetrics wprowadził usługę badania widoczności reklam w OTT na niektórych rynkach europejskich, pozyskując już pierwszych klientów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Walidacja reklam oferowana przez Meetrics dotyczyć będzie w tym przypadku formatów reklam video in-stream. Narzędzia pomiarowe Meetrics będą bazować na kombinacji pomiarów dotyczących poprawności wyświetlania się reklam na różnych urządzeniach końcowych oraz trackingu sygnalizującego postęp wyświetlania danej reklamy wideo.

– Od pewnego czasu widzimy na rynku silną potrzebę korzystania z narzędzi walidacji 360 stopni, jeśli chodzi o kontent wideo oferowany przez internet. Ponieważ brak jest w tym momencie ustandaryzowanych sposobów mierzenia OTT, zapowiadanych np. przez IAB, postanowiliśmy przygotować własne rozwiązanie, by zaoferować klientom jak najpełniejszą weryfikację reklam wideo – mówi Max von Hilgers, managing director i współzałożyciel Meetrics.

Walidacja OTT oferowana przez Meetrics obejmie zarówno reklamy wyświetlane na urządzeniach typu Smart TV (z wbudowanymi funkcjonalnościami internetowymi), jak i na tradycyjnych telewizorach podłączonych do internetu poprzez konsole do gier czy urządzenia typu set-top-box, takie jak Apple TV, Chromecast, Amazon Fire TV czy Roku itp.

– Meetrics pozyskał w ostatnim czasie klientów na usługę walidacji OTT na kilku czołowych rynkach europejskich, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii, tak więc jestem przekonany, że także polscy nadawcy i dystrybutorzy kontentu docenią możliwość korzystania z takiego narzędzia – ocenia Tomasz Piątkowski, country manager Meetrics Polska. I dodaje, że Meetrics od teraz jest w stanie weryfikować widoczność reklam we wszystkich środowiskach i tworzy całościowe podejście do oceny wydajności reklamy digital cross-channel.

OTT to termin, który w ostatnim czasie robi karierę – odnosi się do dostarczania treści wideo, które są dostępne w usługach operatorów stacjonarnych (sieci kablowe, platformy cyfrowe), ale oferowanych przez podmioty trzecie, bez udziału czy kontroli operatorów. Sztandarowe przykłady telewizji OTT to np. serwisy Netflix i Hulu (przy czym ten pierwszy opiera się na modelu subskrypcyjnym, a ten drugi znacznie bardziej na wpływach z reklam).

Meetrics to powstała w 2008 r. technologiczna firma będąca dostawcą rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych oraz kontentu w sieci. Podstawowym narzędziem Meetrics jest Ad Attention Monitor, platforma pozwalająca na weryfikacje kampanii w czasie rzeczywistym i dostarczająca analiz grup docelowych, zapewniająca brand safety dla wyświetlanych reklam oraz umożliwiająca wykrywanie nadużyć (fraudów).