Platforma dostępna pod adresem merxu.com łączy zweryfikowanych kupujących i sprzedających – zarówno firmy z sektora MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa. Korzystanie z platformy jest bezpłatne. MerXu obiecuje usprawnienie pracy działów zakupów i sprzedaży. Sprzedający dodają na platformie katalogi oferowanych produktów, a kupujący mogą wyszukiwać je po nazwie, po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe. Kupcy mogą również informować o tym, na jakie towary mają zapotrzebowanie. Komunikację ułatwić ma dostępny na platformie komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Jak zapewnia Przemysław Budkowski, CEO merXu, platforma to “kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty”.
W przedsięwzięcie zainwestowały m.in. dwa fundusze venture capital – amerykański Accel, który finansował takie przedsięwzięcia jak Facebook, Slack, Dropbox czy Spotify, oraz berliński Point Nine Capital, który wsparł też start-upy takie jak Zendesk, Revolut czy Brainly.