Kraj

MerXu: nowa platforma e-commerce B2B dla firm z regionu CEE

Przedsiębiorstwa z Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii mogą handlować na merXu produktami z kategorii niekonsumpcyjnych.

MerXu: nowa platforma e-commerce B2B dla firm z regionu CEE
Za przedsięwzięciem merXu stoi doświadczony zespół specjalistów e-commerce z regionu CEE na czele z Przemysławem Budkowskim, byłym prezesem Grupy Allegro, a obecnie członkiem rady nadzorczej spółki Eurocash. Budkowski był związany z Allegro przez prawie dziesięć lat, a wcześniej przez cztery lata był product marketing managerem obsługującym region CEE w Google. Wśród założycieli platformy są jeszcze dwie inne osoby związane wcześniej z Grupą Allegro – Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, a także Piotr Nowjalis, były CFO spółki CCC, oraz zagraniczni eksperci: Vaclav Liska, założyciel i były CEO Aukro.cz (serwis należał do Grupy Allegro, obecnie jego większościowym udziałowcem jest czeski fundusz Pale Fire Capital), i Toomas R. Raist, były CEO estońskiego marketplace’u Osta.

Platforma dostępna pod adresem merxu.com łączy zweryfikowanych kupujących i sprzedających – zarówno firmy z sektora MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa. Korzystanie z platformy jest bezpłatne. MerXu obiecuje usprawnienie pracy działów zakupów i sprzedaży. Sprzedający dodają na platformie katalogi oferowanych produktów, a kupujący mogą wyszukiwać je po nazwie, po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe. Kupcy mogą również informować o tym, na jakie towary mają zapotrzebowanie. Komunikację ułatwić ma dostępny na platformie komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Jak zapewnia Przemysław Budkowski, CEO merXu, platforma to “kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty”.

W przedsięwzięcie zainwestowały m.in. dwa fundusze venture capital – amerykański Accel, który finansował takie przedsięwzięcia jak Facebook, Slack, Dropbox czy Spotify, oraz berliński Point Nine Capital, który wsparł też start-upy takie jak Zendesk, Revolut czy Brainly.