Kraj

Mężczyźni częściej niż kobiety słuchają radia w aucie

Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn na kierowniczych stanowiskach - wynika z badania Radio Track.

Każdego dnia ponad 82 proc. mężczyzn słucha radia, średnio przez 261 minut – wynika z badania Radio Track realizowanego przez Millward Brown SMG/KRC (Polska, 2011 r.).

Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn pracujących na kierowniczych stanowiskach, właścicieli firm, pracowników umysłowych. Blisko połowa słuchaczy mężczyzn włącza radio w samochodzie. Pomimo że mężczyźni rzadziej niż kobiety robią codzienne zakupy, to w dalszym ciągu mają decydujące zdanie przy kupnie samochodów, sprzętu RTV i AGD, produktów finansowych.
Mężczyzn do zakupu trzeba przekonać, bo ich wybory są racjonalne i poprzedzone analizami produktu. Znajomość marki, m.in. z przekazów reklamowych, jest ważna, bo najczęściej ufają znanym produktom.

Mężczyźni chcą być wyjątkowi, cenią ekskluzywność, lubią nowinki technologiczne i gadżety, którymi mogą się podzielić z innymi. Według analizy portalu SalesNews.pl proces zakupowy mężczyzny następuje w sposób liniowy – pojawia się potrzeba nabycia produktu, następnie dokonywany jest wybór najistotniejszych cech, wybór sklepu, wizyta w sklepie i zakup produktu.

Radio jest jednym ze skutecznych środków dotarcia do mężczyzn z komunikatem. Codziennie radio w 2011 r. włączało 82,3 proc., czyli 12,1 mln mężczyzn w wieku 15-75 lat. Co najmniej raz w tygodniu radia słucha już 96 proc. mężczyzn. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych dorosłych – 84,9 proc. w wieku 25-39 lat słucha radia codziennie.

Mężczyźni dużo częściej niż kobiety słuchają radia w samochodach, co jest o tyle zrozumiałe, że częściej siadają za kierownicą. 43,1 proc. mężczyzn deklarowało słuchanie radia w samochodzie przynajmniej raz dziennie.
Bardzo wyraźne dwa drive time’y wśród mężczyzn widać w dni powszednie – w godz. 7-9 i 15-17.