Kraj

Michał Figurski twarzą kampanii

Nutricia startuje z kampanią edukacyjną o życiu pacjentów po udarze mózgu.

Michał Figurski twarzą kampanii
Wystartowała kampania edukacyjna finansowana przez Nutricię Medyczną. Celem drugiej edycji ogólnopolskiej kampanii jest edukowanie na temat roli specjalistycznego żywienia w chorobach neurologicznych. Ambasadorem kampanii został Michał Figurski – dziennikarz, który przeszedł udar mózgu i borykał się ze związanymi z chorobą problemami z odżywianiem. Głównym impulsem do zaangażowania się w kampanię była chęć dzielenia się z innymi chorymi doświadczeniem.
Jednym z istotnych działań kampanii jest stworzona na jej potrzeby audycja radiowa “Figurski wzywa posiłki”, której gospodarzem jest M. Figurski. W programie dziennikarz porusza najważniejsze kwestie związane z tematyką udarów mózgu, kładąc nacisk na rolę odpowiedniego żywienia w procesie rekonwalescencji. W Polsce odnotowuje się ponad 60 tys. udarów mózgu rocznie, a zgodnie z danym europejskimi u nawet 62 proc. pacjentów diagnozuje się niedożywienie, które znacząco osłabia pacjenta i opóźnia rehabilitację.
Na audycję radiową składają się cztery odcinki, w których dziennikarz rozmawia z gośćmi – ekspertami z dziedziny neurologii, żywienia medycznego, pielęgniarstwa oraz żoną pacjenta po udarze mózgu. Celem audycji, oprócz edukacji na temat choroby oraz roli odpowiedniego żywienia medycznego w zmaganiach z nią, jest także wsparcie pacjentów i dodanie im sił w walce o powrót do zdrowia. Audycja ze względu na swój istotny społecznie wydźwięk jest skierowana do wszystkich, nie tylko do pacjentów oraz ich opiekunów, ale również środowiska medycznego i całego społeczeństwa.
Premiera pierwszego odcinka już niebawem na kanale YouTube Nutricia Medyczna Polska.
Kampanię wsparło wiele towarzystw naukowych i organizacji pacjenckich: Polskie Towarzystwo Neurologiczne (PTN), Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN), Sekcja Chorób Naczyniowych Mózgu PTN, Sekcja Neurorehabilitacji PTN, Polskie Towarzystwo Alzheimerowskie, Polskie Towarzystwo Rehabilitacji, Polskie Towarzystwo Pielęgniarskie, Fundacja Udaru Mózgu oraz Mazowieckie Stowarzyszenie Osób z Chorobą Parkinsona.
Na potrzeby inicjatywy powstała także strona www.posilkiwchorobie.pl, na której pacjenci oraz ich opiekunowie znajdą informacje na temat specjalistycznego żywienia w chorobie.
Za realizację działań odpowiada MSL Group.