Zagranica

Marketing

Top news

Microsoft przejmuje Activision Blizzard za 68,7 mld dol.

Jedno z największych przejęć w branży technologicznej w ostatnich latach znacząco wzmocni pozycję Microsoftu w branży gier.

Transakcja o wartości szacowanej na 68,7 mld dol. ma uczynić Microsoft, właściciela marki konsol Xbox, trzecią co do wielkości firmą w branży gier pod względem przychodów, po chińskim holdingu Tencent i japońskim koncernie Sony.

Planowane przejęcie obejmuje popularne tytuły gier ze studiów Activision, Blizzard i King, takie jak “Warcraft”, “Diablo”, “Overwatch”, “Call of Duty” i “Candy Crush”, a także globalną działalność e-sportową (Major League Gaming). Microsoft planuje wprowadzenie tytułów Activision Blizzard do Game Pass, usługi subskrypcyjnej dla użytkowników Game Pass, z której korzysta ponad 25 mln osób.

Dotychczasowy CEO Activision Blizzard Bobby Kotick pozostanie na stanowisku CEO spółki. Po finalizacji transakcji Activision Blizzard będzie podlegać Philowi Spencerowi, CEO Microsoft Gaming.

Activision Blizzard ma prawie 400 mln aktywnych użytkowników w 190 krajach. Ogółem liczbę aktywnych użytkowników gier w skali globalnej szacuje się na 3 mld, co stanowi 38% światowej populacji. Z urządzeń mobilnych korzysta obecnie prawie 95% graczy na świecie.