Zagranica

Reklama

Microsoft przejmuje Xandr od AT&T

Transakcja ma pomóc gigantowi informatycznemu w dostarczaniu rozwiązań z obszaru reklamy cyfrowej i mediów detalicznych.

21 grudnia 2021 r. koncern AT&T ogłosił, że zgodził się sprzedać Xandr firmie Microsoft za nieujawnioną cenę. Microsoft liczy, że Xandr pomoże mu “ukształtować rynek reklamy cyfrowej przyszłości”. Finalizacja transakcji jest uzależniona od spełnienia zwyczajowych warunków, w tym uzyskania zgód regulatorów rynku.

Xandr to utworzona we wrześniu 2018 r. spółka wywodząca się z działu AT&T, który zajmował się reklamą i analizą danych. Specjalizuje się w kampaniach cyfrowych na wszystkich ekranach, a flagowe produkty to platforma zakupowa Xandr Invest, platforma sprzedażowa Xandr Monetize oraz Xandr Marketplace oparty na modelu programmatic. Nazwa Xandr nawiązuje do imienia wynalazcy telefonu Alexandra Grahama Bella. W 2019 r. przychody spółki wyniosły nieco ponad 2 mld dol.