Marka Milka (Mondelez) w tym roku przechodzi największe zmiany od 25 lat. Dotyczą one produktów i działań komunikacyjnych. Firma opracowała nową recepturę czekolady, odświeżyła opakowania i odmieniła kształt kostek.
Milka stawia również na szerokie działania z zakresu kampanii outdoorowej, które podzielono na fazę teaserową i główną. Pierwsza miała miejsce w sierpniu i oparta była na umieszczonych w 24 miastach citylightach, które miały na celu stworzenie wrażenia wejścia na rynek nowej marki czekolady, która porównywała się do delikatności czekolad Milka. Druga faza rozłożona jest w czasie od września do listopada i ma charakter ogólnopolskiej kampanii zasięgowej o masowej skali. Składa się na nią kampania telewizyjna, digitalowa i w social mediach oraz rozszerzone działania z zakresu OOH. W przestrzeniach miejskich pojawią się plakaty lentikularne, nośniki digitalowe, ekrany LED oraz duże bannery reklamowe. Ponadto warszawski tunel pod Rotundą zostanie pokryty wielkoformatowym billboardem, a przed CH Westfield Arkadia, stanie strefa marki, umożliwiająca spróbowanie nowych produktów oraz nagranie swojej reakcji, która
zostanie wyświetlona na dużym ekranie zamontowanym na pop-upowej konstrukcji.

Konsumenci ośmiu dużych miast będą mieli także możliwość przetestowania nowej czekolady, po Polsce będzie krążył fioletowy mikrobus. Rozdanych zostanie milion sampli m.in. w sieci kin Cinema City oraz Helios, księgarni internetowej Świat Książki oraz innych miejscach. We wrześniu odbędzie się PR event.
Za działania PR z zakresu media relations odpowiada Big Picture. Zakupem mediów oraz samplingiem w kinach i księgarni zajmuje się Mindshare. Ogilvy odpowiada za strategię komunikacji oraz kreację, a z agencją Endorfina tworzy pop-up place. Sampling mobilny koordynuje Event Factory, a adaptacją reklamy oraz kreacjami digitalowymi zajmuje
się Publicis Groupe.