Jak pisze w specjalnym komunikacie Ministerstwo Sportu, powodem unieważnienia przetargu na promocję boisk Orlik podobno są plany realizacji szerszej międzyresortowej kampanii promującej sport. Będzie ona również zawierać elementy związane z obiektami Orlik.
O tym kontrowersyjnym przetargu pisaliśmy w MMP24 17 lipca br. Regulamin postępowania przewidywał, że wybrana agencja będzie musiała przenieść prawa autorskie do swojej pracy przed podpisaniem umowy. “Uczestnik konkursu, którego koncepcja na opracowanie koncepcji kampanii społecznej ( …) przenosi prawa autorskie do tej koncepcji na rzecz Organizatora konkursu w zamian za nagrodę w postaci zaproszenia do negocjacji w trybie z wolnej ręki na szczegółowe opracowanie pracy konkursowej” – napisano w regulaminie. Wywołało to sprzeciw agencji, które uznały, że zapis ten daje możliwość wykorzystania pomysłów bez wynagrodzenia. Ministerstwo Sportu uznało jednak, że regulamin ten jest zgodny z obowiązującym prawem. W obecnym komunikacie dotyczącym unieważnienia konkursu nie odnosi się jednak do tych zarzutów.