Zagranica

Marketing

Top news

Mondelez International przejął Chipita Global

Wartość transakcji to około 2 mld dolarów.

Mondelēz International ogłosił, że zakończył proces przejęcia spółki Chipita Global SA, właściciela m.in. marki 7Days. Przejęcie umożliwi Mondelēz International zaoferowanie szerokiego asortymentu wyrobów piekarniczych w Europie. Wcześniej Mondelez informował. że wartość transakcji miała wynieść 2 mld dolarów

Zespołem składającym się z menedżerów Mondelēz International i Chipita Global SA pokieruje Ivo Naydenov, który pracuje w Mondelēz International w Europie Południowo-Wschodniej od prawie 20 lat. – Zamierzamy wprowadzić firmę Chipita Global SA do Mondelēz International w sposób przemyślany i odpowiedzialny z szacunkiem dla jej wspaniałego biznesu, który został zbudowany przez jej pracowników w ciągu ostatnich 40 lat – komentuje Ivo Naydenov, pełniący tymczasowo obowiązki dyrektora generalnego nowej struktury.

Pochodząca z Grecji Chipita w 2020 r. odnotowała 580 mln dolarów obrotów, ma 13 fabryk, sprzedaje swoje produkty w 50 krajach, co daje jej markom dostęp do 2 mld konsumentów. Przejęcie Chipity pozwoli Mondelezowi włączenie do portfolio produktów z kategorii, które są postrzegane jako zdrowsze przekąski.

.