Kraj

Mondelez wrzuca kolejny bieg w realizacji zobowiązań

Firma podkreśla, że wywiązała się z obietnic wobec środkowiska, zapowiada kolejne ambitne cele w obszarze CSR.

Koncern FMCG Mondelēz International (BelVita, Oreo, Delicje, Prince Polo, Halls) ogłosił raport społecznej odpowiedzialności “Snacking made right”. Firma poinformowała, że spełnia lub przekracza zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju na rok 2019 i jest na drodze do realizacji wszystkich celów do roku 2025.
Do najważniejszych osiągnięć firma zalicza 20-procentowy wzrost ilości ziaren kakaowca do produkcji czekolady, pozyskanych w sposób odpowiedzialny. Firma podkreśla też, że 93% opakowań produktów Mondelez nadaje się do recyklingu; docelowo będzie ich 100%.
Firma zapewnia, że w minionym roku poczyniła znaczące postępy w kierunku stworzenia elastycznych i zrównoważonych łańcuchów dostaw surowców, zmniejszenia ich wpływu na środowisko i wprowadzenia innowacji w zakresie opakowań. Mondelez podkreśla, że 63% ziaren kakaowca wykorzystanych do produkcji czekolady Mondelez pozyskuje w sposób zrównoważony, w ramach flagowego programu firmy Cocoa Life (wzrost o 20% w porównaniu z 2018 r.). Kolejne osiągnięcie dotyczy pszenicy: 65% pszenicy wykorzystywanej na terenie Europy do produkcji ciastek Mondelez pozyskuje w sposób zrównoważony w ramach programu Harmony – zapewnia. Firma miała również w 100% utrzymać poziom dostaw oleju palmowego pozyskiwanego odpowiedzialnie, tj. zgodnie z wytycznymi Okrągłego Stołu ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (RSPO – Roundtable on Sustainable Palm Oil). Mondelez podkreśla, że o 15% zredukował emisję CO2 w całej działalności produkcyjnej, o 27% zmniejszył zużycie wody na obszarach, gdzie występują jej największe niedobory, o 21% zmniejszyła całkowitą liczbę odpadów produkcyjnych.
Mondelez miał również dostosować portfolio do współczesnych potrzeb konsumentów, zachęcając ich do bardziej świadomej konsumpcji poprzez wprowadzenie czytelnych oznaczeń na opakowaniach oraz umożliwiając wybór wielkości porcji. Biuro prasowe podkreśla, że 16% przychodów netto firmy stanowią produkty oferowane w indywidualnie pakowanych, mniejszych porcjach. Mondelez ujednolicił także sposób oznaczenia wielkości porcji z przodu opakowania na całym świecie.
Firma zapowiada, że do 2025 r. wszystkie produkty czekoladowe będą wykorzystywały ziarna kakaowca pozyskane w sposób zrównoważony. Program Harmony będzie rozwijany: 100% pszenicy wykorzystywanej do produkcji ciastek na terenie Europy ma być pozyskana w sposób przyjazny środowisku, z zachowaniem bioróżnorodności;
Koncern zapowiada też kontynuowanie współpracy z międzynarodowymi i lokalnymi organizacjami na rzecz rozwoju programów, których celem jest monitorowanie i zapobieganie wykorzystywaniu pracy dzieci, tak aby do 2025 r. objęły one 100% społeczności, skupionych w ramach programu Cocoa Life w Afryce Zachodniej.
Firma chce też rozwijać inicjatywy na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznymi oraz zmniejszenia wpływu na środowisko naturalne. Do 2025 r. o 10% chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Do tego czasu również 100% opakowań Mondelez ma nadawać się do recyklingu i być odpowiednio oznakowane.