Zagranica

Reklama

Mother London z pomysłową kampanią dla Uber Eats na Ramadan

Na nośnikach DOOH czas zachodu słońca – a więc czas, kiedy poszczący od świtu muzułmanie mogą zamówić coś do jedzenia – będzie codziennie aktualizowany, z uwzględnieniem różnic dla poszczególnych lokalizacji.

Kluczowym słowem w kampanii na nośnikach DOOH przygotowanej przez agencję Mother London dla Uber Eats jest “iftar” – pierwszy posiłek, który spożywa muzułmanin po zachodzie słońca w okresie Ramadanu. W br. ten święty dla wyznawców islamu miesiąc, związany z obowiązkiem zachowania postu od wschodu do zachodu słońca, przypada na okres od 23 marca do 21 kwietnia. Zgodnie z zamysłem autorów kampanii posiłek najwygodniej zamówić właśnie za pomocą Uber Eats.

Dla łatwiejszej orientacji na nośnikach DOOH wyświetlana będzie w czasie Ramadanu dokładna godzina zachodu słońca – codziennie aktualizowana, z uwzględnieniem różnic występujących dla poszczególnych lokalizacji, nawet w ramach ogromnej aglomeracji miejskiej, jaką jest Londyn. Reklamy będą wyświetlane także w innych miastach Wielkiej Brytanii, gdzie znajdują się największe skupiska muzułmanów (Birmingham, Bristol, Liverpool, Manchester, Leeds i Glasgow). Do składania zamówień zachęcają wyraziste zdjęcia potraw popularnych wśród społeczności muzułmańskich w Wielkiej Brytanii i różnych regionach świata islamu, takich jak szisz kebab, sałatka fattusz, arbuz czy daktyle.

Planowaniem mediów w tej kampanii zajął się MediaCom.

Inne marki, które przygotowały specjalne kampanie na Ramadan, to m.in. Coca-Cola, McDonald’s (Arabia Saudyjska), IKEA (Dubaj, agencja Grey) i Adidas (Szwecja, agencja Obeya).