Wczoraj amerykański producent telefonów komórkowych Motorola ogłosił, że w IV kwartale br. wprowadzi na rynki europejskie nowy smartfon o nazwie Defy.
To płaski, kieszonkowy smartfon oparty na platformie Android, wyposażony w zaawansowane funkcje do przeglądania stron internetowych oraz 3,7-calowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości, 5-megapikselowy aparat fotograficzny z lampą błyskową i cyfrowym zoomem oraz nawigacją GPS.
Nieznana jest cena tego telefonu. Podobnie jak nie wiadomo jeszcze, czy będzie w ofertach u operatorów, a jeśli tak, to u ilu.
Jak mówi Małgorzata Matusiewicz, szefowa marketingu polskiego oddziału Motoroli, może to być ciekawa propozycja dla konsumentów, bowiem oprócz eleganckiego, nowoczesnego wzornictwa jest on bardzo odporny na zanieczyszczenie, kurz, wodę, a wyświetlacz został pokryty specjalną powłoką zapobiegającą zarysowaniom.
Motorola jeszcze nie podjęła decyzji o tym, jakie wsparcie będzie towarzyszyło wprowadzeniu tego produktu na rynek, ale można się spodziewać, że będzie to dla producenta znacząca premiera.
Aktualnie flagowym smartfonem w ofercie Motoroli jest model Milestone, który wspierany był podczas wiosennej kampanii (patrz MMP24 z 08.04.2010 r.) i być może będzie też wspierany w ostatnim kwartale.