Kraj

MŚP też dba o lojalność

Prawie połowa małych i średnich firm realizuje programy lojalnościowe dla partnerów biznesowych.

Około 47 proc. małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo, średnia roczna kwota przeznaczona przez firmy z sektora MŚP na prowadzenie programu motywacyjnego dla partnerów biznesowych w 2012 r. była wyższa o 11 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Prawie 90 proc. programów realizowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa w 2012 r. to projekty lojalnościowe o budżecie nieprzekraczającym 500 tys. zł.
Badane organizacje w ramach realizowanych programów wsparcia sprzedaży wykorzystywały najczęściej następujące typy nagród: upusty i rabaty (61 proc.), nagrody rzeczowe (52 proc.), kupony (25 proc.) i karty przepłacone (11 proc.), co w praktyce pokrywa się z wyborami całego rynku.