Zagranica

Multitasking popularny w Wielkiej Brytanii

Coraz więcej domowników skupionych wokół telewizora używa dodatkowo tabletów, smartfonów i innych mediów.

Z badań Ofcomu w Wielkiej Brytanii wynika, że coraz więcej osób korzysta jednocześnie z wielu mediów, zwłaszcza podczas oglądania telewizji. Okazuje się, że 53 proc. gospodarstw domowych używa jednocześnie kilku mediów w trakcie oglądania TV, z czego 56 proc. to kobiety i 51 proc. – mężczyźni. Respondenci posiadający dzieci plasują się w tej puli z 66-procentowym udziałem. Z kolei 25 proc. osób uprawia tzw. media meshing, czyli np. przegląda strony WWW oglądanych programów telewizyjnych lub szuka w internecie informacji o produktach prezentowanych właśnie w reklamach TV.

Średnio konsumenci oglądają codziennie 241 minut telewizji, czyli o 15 minut więcej niż w roku 2008. Jak mówi James Thickett, dyrektor badań Ofcomu, rodziny zbierają się w salonie przy oglądaniu telewizji tak jak w 1950 r. – mają tylko większe wymagania co do oglądanych treści. Z badań wynika też, że w przeciwieństwie do rodziny z lat 50., nikt nie siedzi już ślepo wpatrzony w ekran telewizora, bo oprócz tego używa jeszcze tabletu, smartfona lub innego urządzenia podłączonego do sieci.

(WARC)