Kraj

Nadawcy TV tworzą stowarzyszenie, które wypracuje nowe badanie telewizji

W jego skład wchodzi 23 nadawców. Szefem rady nadzorczej Stowarzyszenia Pracodawców MOC TV został Radosław Ziółek z TVN.

Nadawcy telewizyjni powołują Stowarzyszenie Pracodawców MOC TV – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Rozpoczął się proces rejestracji tej organizacji. W skład stowarzyszenia weszło 23 nadawców. Wśród członków-założycieli jest większość największych właścicieli stacji TV działających w Polsce, oprócz Disneya, Turnera, 4Fun Media, NBC, FbF, Stars i Golf Channel. Ukonstytuowała się rada nadzorcza stowarzyszenia, na czele której jako przewodniczący stanął Radosław Ziółek z TVN. W skład rady weszli też: Przemysław Broniszewski (TVP), Paweł Czajkowski (ATM Grupa), Beata Dymacz (TV Puls) i Dominik Tzimas (Idea4Broadcasting).

Głównym celem stowarzyszenia jest wypracowanie formuły nowych badań telemetrycznych i zlecenie organizacji tych badań wybranemu podmiotowi. Stowarzyszenie chce też zająć się promocją telewizji jako medium, które jest atrakcyjne dla reklamodawców.

Rozmowy na temat powołania stowarzyszenia rozpoczęły się w grudniu 2018 r. Przez rok wypracowano podstawowe zasady organizacji nowych badań telemetrycznych, wstępny zbiór głównych założeń. Pomysłodawcy nowej organizacji nie wykluczają rozmów z innymi podmiotami i organizacjami mediowymi na temat wspólnych prac związanych z badaniami wideo online i radia.