Zagranica

Najwięksi producenci żywności inicjują projekt The SmartLabel

Amerykańskie stowarzyszenie producentów żywności (Grocery Manufacturers Association) ogłosiło wprowadzenie projektu, który dzięki najnowszym technologiom ma pomóc klientom precyzyjnie poznać skład zakupionych produktów.

The SmartLabel to inicjatywa, która została sygnowana przez ponad 30 koncernów, m.in. przez: General Mills Inc., Hershey Co. czy PepsiCo Inc. Dzięki możliwości skanowania dostępnej w smartfonach konsumenci będą w stanie natychmiast poznać dokładny skład wybranego artykułu żywnościowego. Sygnatariusze inicjatywy zapewniają, że do końca 2017 r. dzięki The SmartLabel konsumenci będą mogli poznać skład ponad 20 tysięcy produktów.

Inicjatywa jest przede wszystkim odpowiedzią, choć na pewno nie w pełni wystarczającą, na wątpliwości klientów dotyczące GMO, czyli żywności genetycznie modyfikowanej.

The SmartLabel na wstępie opierać będzie się na zasadzie dowolności, tzn. producent może, ale nie musi ujawniać składu artykułów żywnościowych klasyfikowanych jako GMO. Jedną z pierwszych firm, która wprowadziła już kod umożliwiający odczytanie składu produktu, jest Hershey – dotyczy to linii czekoladek Kisses.

(WSJ)