Przetargi

Największy reklamodawca wśród banków rusza z przetargiem mediowym

Do końca roku bank PKO BP musi wybrać dom mediowy do dalszej współpracy.

Z końcem roku wygasa roczny kontrakt banku PKO BP z domem mediowym Universal McCann i bank szykuje się do przetargu mediowego. Oficjalnie jednak tego nie komentuje. Według naszych informacji poza Universalem do przetargu zostanie zaproszonych cztery-pięć domów mediowych, wśród nich niemal na pewno znajdzie się ZOG (obsługujący do 2010 r. budżet PKO BP). Wybór powinien nastąpić jeszcze w tym roku.

PKO BP to w tym roku bezapelacyjnie największy reklamodawca wśród banków. O ile w ub.r. wydał na reklamy w mediach (telewizja, prasa, radio, outdoor, kina) niespełna 60 mln zł cennikowo (dane: Kantar Media), o tyle w I połowie br. jego nakłady reklamowe wyniosły już 77 mln zł, ponadtrzykrotnie więcej niż rok temu (24,3 mln zł).

Planowaniem i zakupem mediów interactive dla PKO BP zajmuje się Value Media i ta agencja także ma roczny kontrakt, zatem w I połowie przyszłego roku można się spodziewać przetargu także w tym zakresie.

Od listopada ub.r. wiodącą agencją kreatywną PKO BP jest DDB Warszawa (umowę podpisano na dwa lata), agencją wspomagającą zaś – Testardo Gram (także dwuletni kontrakt). W internecie bank obsługują agencje K2 Internet i OS3 Multimedia.

Twarzą reklamową PKO BP od marca br. jest telewizyjny showman i prezenter Szymon Majewski (kontrakt z nim podpisano także na dwa lata).

współpraca: JD