Grupa NaTemat wprowadza do swojej oferty reklamowej nowy format, natywne reklamy wideo InRead Experience. To efekt współpracy z firmą Teads oferującą rozwiązania w zakresie niestandardowego brandingu wideo w treściach wydawniczych.
InRead jest rozwiązaniem wkomponowanym w treść wydawniczą serwisu, użytkownik sam decyduje, czy chce obejrzeć proponowany film reklamowy. – Z badań przeprowadzonych przez Nielsena wynika, że natywne wideo jest o wiele skuteczniejsze niż klasyczny pre-roll. Zyskuje wielokrotnie wyższe wskaźniki, jeśli chodzi o intencję zakupu, zrozumienie i atrakcyjność przekazu. Film jest osadzony w naturalnym środowisku i aktywuje się dopiero wtedy, kiedy znajduje się na pełnym ekranie, pod wpływem interakcji z chętnym użytkownikiem – mówi Michał Rutkowski, zastępca dyrektora zarządzającego NaTemat.
W rozwiązaniu tym używany jest także capping – liczba emisji danego filmu na jednego użytkownika jest limitowana.
Z formatu InRead korzystają już najwięksi wydawcy na świecie, m.in. Forbes, Vogue, FT, Guardian. W listopadzie ub.r. produkt został nagrodzony w konkursie IPA Media Owner Awards nagrodą Best Technology of the Year 2014.
Natywne wideo ma być rozwijane przez Grupę NaTemat także w innych serwisach z jej portfolio: Mamadu, INNPoland, ASZdziennik i Władcach Sieci.