Zagranica

Nestle rusza z dużą kampanią repozycjonującą Nescafe Azera [wideo]

Marka chce utrzymać innowacyjną przewagę na rozwijającym się rynku kawy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FL50gZSAvAtQ%22%7D
Nescafé repozycjonuje markę kawy premium Azera i wprowadza jej nową identyfikację wizualną. Działanie ma na celu modernizację Azery – przesunięcie ciężaru komunikatu marketingowego w stronę emocji. Marketer dąży tym samym do utrzymania przewagi konkurencyjnej na dynamicznie rozwijającym się rynku kawy.

W Wielkiej Brytanii startuje kampania za 8 mln funtów. W ramach działań marka po raz pierwszy połączy w jednej linii różne produkty – kawę rozpuszczalną, gotowe kawy w puszce w formacie on-the-go, saszetki z kawą oraz kawy na zimno. Kampania będzie oscylowała wokół zagadnień ciekawości, odkrywczości i kreatywności, w tym przepisów na desery z wykorzystaniem kawy.

Zmiany w identyfikacji wizualnej są subtelne – pomarańczowy pasek na opakowaniu zmienia się w serię kropek. Po raz pierwszy przy repozycjonowaniu pracują dwie agencje – Publicis i CBA. CBA zajęła się pracą nad identyfikacją wizualną, a Publicis odpowiada za pomysł kreatywny i kreację.

Marka przeprowadziła również szeroko zakrojone badania, aby upewnić się, że identyfikacja wizualna dociera do odpowiedniej grupy docelowej określanej jako “ambitni młodzi trendsetterzy”. Azera nie chce udawać niszowej marki, będzie poszukiwać możliwości rozwoju w handlu tradycyjnym i traktuje to jako wyzwanie. Podkreśla, że nie postrzega swoich produktów jako konkurencyjnych wobec produktów Costy czy Starbucksa. Nestle uważa, że w obszarze trendu obniżania kaloryczności napojów kawa ma wielką siłę przebicia. Dodatkowo konsumenci coraz częściej wybierają napoje bezalkoholowe w formacie on-the-go.

Rynek kawy gotowej do spożycia przeżywa boom ze wzrostem o 10% w skali rok do roku. Interesują się nim zarówno Coca-Cola (przejęcie Costa Coffee), jak i PepsiCo (współpraca z Lavazzą).

(Marketing Week)