Zagranica

Netflix i Amazon w Indiach naśladują Hotstar

Lokalny gracz, należący obecnie do Disneya, ma 300 milionów użytkowników.

Netflix i Amazon w Indiach naśladują Hotstar
Hotstar, uruchomiony cztery lata przez koncern medialny Star India jako platforma streamingowa mobile-first oferująca transmisje rozgrywek krykieta, filmy i programy telewizyjne, ma około 10 proc. użytkowników więcej niż YouTube, druga co do wielkości platforma wideo online w Indiach. Tylko 3 z 300 milionów użytkowników Hotstar płacą za dostęp, ale to i tak więcej niż ma abonentów Amazon Prime Video (2,5 miliona), a dwa i pół raza więcej niż ma Netflix (1,2 miliona).

Netflix i Amazon, nieobecne w Chinach i stojące wobec rosnącej konkurencji na dojrzewającym rynku amerykańskim, starają się kopiować w Indiach strategię, która przyniosła sukces Hotstarowi – niskie ceny, osiągalne dla przeciętnego widza i mnóstwo lokalnych produkcji (takich jak np. adaptacja “Seksu w wielkim mieście”) w kilku lokalnych językach. Hotstar uważa jednak, że globalni rywale nie mogą zaoferować niczego dorównującego jego bibliotece zawierającej emitowane przez dziesięciolecia lokalne programy telewizyjne. Disney nabył Star India w ramach sfinalizowanego w marcu br. przejęcia za 71,3 mld dol. aktywów rozrywkowych 21st Century Fox. Ta sieć ponad 60 kanałów telewizyjnych w dziewięciu lokalnych językach dociera łącznie do 700 milionów użytkowników miesięcznie.

(WSJ.com)