Kraj

Reklama

Media

Netflix niestandardowo promuje swoje produkcje

Autorem pomysłu kreatywnego jest agencja Gong, a za produkcję i zarządzanie instalacją odpowiada agencja Good Looking Studio. Zakup powierzchni powierzono agencji Wavemaker, a bieżące wykorzystanie afiszu agencji K2.

Fot. Materiały Netfliksa

Na ścianie domu towarowego Braci Jabłkowskich przy ul. Brackiej w Warszawie Netflix stworzył afisz, promujący serwis i jego największe hity. Inspiracją dla tego projektu jest słynny billboard znajdujący się przy Sunset Boulevard w Los Angeles – miejscu chętnie odwiedzanym przez tłumy fanów i gwiazd Netfliksa.


Instalacja będzie przez kolejne miesiące promować lokalne i światowe hity Netfliksa oraz samą markę, kreatywnie nawiązując do polskiej kultury i bieżących wydarzeń. Składa się z tablicy stylizowanej na klasyczny afisz umieszczony nad wejściem do amerykańskich kin, która umożliwia umieszczenie dowolnego napisu oraz z neonowych, wielokolorowych, pionowych pasów imitujących grafikę z czołówki serwisu.


– Chcemy dostarczać naszym widzom najlepszą rozrywkę, a jednocześnie komunikować się z nimi w nietuzinkowy sposób. Instalacja w Warszawie ma być ciągle zmieniającym się listem do fanów naszych produkcji. Mamy nadzieję, że nie tylko będzie zaskakiwać pomysłowością i humorem, ale też wpisze się w wielkomiejski klimat tej części miasta – mówi Anna Putts, dyrektorka marketingu Netfliksa w Europie Środkowo-Wschodniej.
Fani produkcji Netflix mogą spodziewać się, że napis na nośniku będzie zmieniał się cyklicznie. Pierwszy projekt instalacji w Warszawie promował premierę trzeciego sezonu serialu “Wiedźmin”. Odnosiło się do tego hasło “Płotka głosi, że Wiedźmin powrócił”. Z kolei umiejscowiona na dachu budynku makieta konia materializowała mema, popularnego wśród fanów świata Wiedźmina, w którym Płotka – koń Geralta – w grze pojawiała się na dachach. Twórcy reklamy połączyli w ten sposób fanów serialu, gry i całego uniwersum.


Tego typu projekty to element globalnego podejścia marki Netflix do komunikacji z fanami. Pierwsza taka instalacja powstała w 2021 r. przy Sunset Boulevard w Los Angeles. Podobne miejsca powstały w Nowym Jorku (wersja 3D na Times Square), Paryżu, Seulu, Buenos Aires, Sztokholmie i teraz w Warszawie.
Warszawska instalacja ma wysokość 23 m oraz szerokość blisko 16 metrów i składa się z 228 neonowych elementów świetlnych. Autorem pomysłu kreatywnego jest agencja Gong, a za produkcję i zarządzanie instalacją odpowiada agencja Good Looking Studio. Zakup powierzchni powierzono agencji Wavemaker, a bieżące wykorzystanie afiszu agencji K2.