Kraj

Media

Top news

Netflix wprowadzi reklamy, a pomoże mu w tym Microsoft

Będzie wyłącznym dostawcą platformy reklamowej serwisu.

Największy na świecie amerykański serwis internetowego streamingu filmów i seriali wprowadzi tańszy abonament, z reklamami. To już przesądzone. Na swoim oficjalnym blogu firma Microsoft, autor m.in. system operacyjnego Windows, poinformowała, że będzie wyłącznym dostawcą platformy reklamowej dla Netfliksa.

Obecnie serwis oferuje w Polsce trzy plany taryfowe: podstawowy za 29 zł miesięcznie, standard za 43 zł/mies. (jakość HD) i premium za 60 zł/mies. (jakość UHD/4K).

– W kwietniu zapowiedzieliśmy, że wprowadzimy tańszy plan subskrypcyjny z reklamami, jako uzupełnienie obecnej oferty. Dzisiaj mamy przyjemność ogłosić, że wybraliśmy firmę Microsoft jako naszego globalnego partnera technologicznego i sprzedażowego w tym przedsięwzięciu – powiedział Greg Peters, COO Netfliksa.

W ostatnich miesiącach tempo pozyskiwania nowych subskrybentów przez Netfliksa spadło, a nawet serwis zaczął ich tracić, natomiast jego główni konkurenci rosną, i to szybko. Obecnie sytuacja wygląda następująco: Netflix ma świecie 221,6 mln subskrybentów, a Disney+ 87,6 mln. Ilu ma HBO Max, nie wiadomo, bo firma podaje łącznie abonentów telewizyjnych HBO i HBO Max: 73,8 mln.

Czyżby więc Netflix w kooperacji z Microsoftem mieli znaleźć sposób, by uszczknąć z tortu, który do tej pory zagarnęły sobie Google i Facebook. Należący do tego pierwszego serwis wideo YouTube na reklamach zarobił w zeszłym roku 29 mld dol. (wzrost o 46% rdr.). To niewiele mniej niż całoroczne przychody Netfliksa (30 mld dol. w ub.r.). Natomiast Facebook na reklamach zarobił w ub.r. 115 mld dol.