Zagranica

Netflix testuje tańsze oferty abonamentowe w Indiach

Nowi użytkownicy na tym rynku mają do wyboru umowy subskrypcyjne na 3, 6 i 12 miesięcy ze zniżkami dochodzącymi do 50%.

Netflix już wcześniej wybrał Indie – kraj, gdzie liczba użytkowników internetu, zwłaszcza mobilnego, rośnie błyskawicznie – jako poligon doświadczalny dla nowej opcji: dostępnego tylko na smartfonie abonamentu miesięcznego kosztującego 199 rupii (2,79 dol.). Wliczając tę ofertę, firma ma obecnie cztery plany abonamentowe w Indiach, z których najdroższy kosztuje 799 rupii (11,32 dol.) miesięcznie.

Indie to dla Netfliksa obiecujący rynek w obliczu ostrej rywalizacji m.in. z nowym serwisem Disney+ i Amazon Prime Video. CEO Netfliksa Reed Hastings zapowiedział w ubiegłym tygodniu, że firma wydaje ok. 420 mln dol. na kontent w tym kraju, w tym oryginalne produkcje, takie jak dramat gangsterski “Sacred Games” i thriller policyjny “Delhi Crime”. Na konferencji prasowej w New Delhi Hastings powiedział także, że pierwszy animowany serial firmy z Indii „Mighty Little Bheem” został obejrzany w 27 mln domów na całym świecie, podkreślając tym samym znaczenie tego kraju w globalnej strategii Netfliksa.

(Livemint.com)