Zagranica

Netflix wejdzie na kolejne rynki w tym roku

Najbliższe plany dotyczą Niemiec i Francji, kolejne to Austria, Szwajcaria, Belgia i Luksemburg.

Netflix, amerykańska firma oferująca osługi video online, ogłosiła plany wejścia na kolejne europejskie rynki. Wymienia ich sześć: rynek francuski, niemiecki, a kolejne cele to rynki austriacki, szwajcarski, belgijski i luksemburski.

Planowana ekspansja na rynkach europejskich jest konsekwencją ubiegłorocznych wejść na rynki irlandzki, brytyjski, duński, fiński, norweski, szwedzki i holenderski.

Rynek usług streamingu wideo wciąż rozwija się w większości krajów Europy. Analitycy prognozują, że w 2017 r. osiągnie przychody na poziomie 1,1 mld dol.

Netflix przewiduje, że najtrudniejszym rynkiem będzie francuski – ma to związek z tym, że wiele produkcji filmowych jest finansowanych m.in. z wpływów ze streamingu wideo, a francuska minister kultury zapowiada, że oczekuje po Netfliksie poszanowania dla reguł panujących w kraju.
Z kolei w Niemczech wiodącym dostarczycielem tych usług jest Lovefilm.

W ubiegłym roku firma Vivendi uruchomiła w Niemczech usługę podobną do Netfliksa – Watchever. Spółka zapewnia, że sukcesywnie co miesiąc odnotowuje aktywność średnio 100 tys. subskrybentów.

(Wall Street Journal)