Kraj

Netsprint współpracuje z Allegro

Archiwum portalu działa w oparciu o rozwiązanie Netsprint Research.

Oficjalny serwis archiwum.allegro.pl działa w oparciu o rozwiązanie Netsprint Search. Serwis umożliwia bezpłatne przeglądanie zakończonych ofert z Allegro.pl wyróżnionych znakiem „Standard Allegro”. Aktualnie w serwisie dostępne są oferty archiwalne zakończone między kwietniem a lipcem br. (w sumie ponad 65 mln ofert). W ciągu najbliższego kwartału w archiwum znajdą się oferty od czerwca 2012 r.

Archiwum jest podzielone na kategorie w taki sam sposób jak Allegro.pl i umożliwia wgląd w najważniejsze informacje o zakończonych ofertach. Oferty można odnaleźć za pomocą wyszukiwarki, wpisując fragment tytułu, numer oferty lub login sprzedającego. Na stronie każdej oferty archiwalnej zastosowany został mechanizm Related Content, który prezentuje aktualne oferty z archiwum najbardziej podobne do przeglądanej. Analogiczny mechanizm zastosowano także na stronach wyszukiwania (np. https://archiwum.allegro.pl/szukaj/mcdusia). Dzięki tym zabiegom użytkownik szukający konkretnego produktu i skierowany do serwisu archiwum z wyszukiwarek internetowych może łatwo odnaleźć podobną ofertę bieżącą.

Netsprint jest odpowiedzialny za serwowanie treści użytkownikom serwisu archiwum.allegro.pl oraz, jak zapewnia, wygodne i efektywne przeszukiwanie ofert archiwalnych. Proces zbierania ofert z allegro.pl rozpoczął się w czerwcu 2012 r.

Netsprint Search to rozwiązanie wyszukiwawcze klasy Information Access Platform zaprojektowane w celu zwiększania przychodów z treści płatnych, ze sprzedaży produktów w eCommerce oraz emisji reklam kontekstowych poprzez m.in.: usprawnienie dostępu do interesujących użytkownika informacji (także archiwalnych), ułatwienie użytkownikom nawigacji po serwisie i poprawę użyteczności serwisu. Ma to się przekładać na wzrost liczny unikatowych użytkowników, większą oglądalność portali oraz wzrost konwersji.