Kraj

Nielsen będzie uwzględniał time shift viewing

Za kilka miesięcy Nielsen Audience Measurement udostępni pomiar oglądalności przesuniętej w czasie.

W pierwszym półroczu przyszłego roku reklamodawcy zyskają dostęp do danych o oglądalności przesuniętej w czasie (np. z urządzeń typu PVR czy dekoderów cyfrowych z funkcją PVR). Nielsen Audience Measurement gromadzi już dane opisujące oglądalność tej grupy widzów. Według wstępnych szacunków firmy w Polsce technologiami umożliwiającymi time shift viewing (TSV) dysponuje ok. 22 proc. gospodarstw domowych.

Nielsen zaprezentował wstępne, testowe wyniki po uwzględnieniu przesuniętej oglądalności.
W ostatnim tygodniu września najwyższy udział TSV w oglądalności osiągały stacje tematyczne (najwyższy: Canal+ – 11,7 proc.), spośród stacji ogólnopolskich największy udział TSV miał TVN (2,9 proc.).

Nielsen Audience Measurement rozpoczyna właśnie konsultacje dot. trybu raportowania po dołączeniu danych z pomiaru TSV.