Kraj

Reklama

Media

Nielsen Media: W maju mniejsze wydatki na reklamę w TV niż przed rokiem

Top reklamodawcy to: Aflofarm, Kompania Piwowarska, Lidl, PepsiCo i Polpharma.

Z danych Nielsen Media wynika, że w maju br. na reklamę w telewizji wydano na naszym rynku 2,86 mld zł (brutto). To mniej niż przed rokiem, gdy wydano 3 mld zł. Top reklamodawcy maja br. to firmy: Aflofarm z wydatkami na poziomie 131,5 mln zł (rok wcześniej 100,5 mln zł), Kompania Piwowarska z 80,3 mln zł (59,7 mln zł), Lidl z 61,6 mln zł (78 mln zł), PepsiCo z 58,6 mln zł (50,8 mln zł) i Polpharma z 54,6 mln zł (44,9 mln zł).

Najwięcej na reklamie zarobił w maju Polsat – 415,5 mln zł (przed rokiem 412,2 mln zł), TVN – 322 mln zł (333,8 mln zł), i TVP1 – 174,4 mln zł (147,9 mln zł).