Kraj

Media

Top news

Open

Nielsen ogłasza, że jest już gotowy do pomiaru DAI

Reklamy będą oznaczane niesłyszalnymi dla ucha dźwiękami.

Firma Nielsen ogłasza, że wraz z początkiem rozwoju segmentu rynku tzw. adresowalnej reklamy telewizyjnej (addressable TV) na polskim rynku jest gotowa do jej pomiaru. Do wykrywania reklam dynamicznych na telewizorze wykorzysta technologię tzw. znaku wodnego (ang. watermark) uzgodnioną przez rynek. Ten znak wodny to specjalny dźwięk, który jest wgrywany do reklam dynamicznych i wykrywany przez mierniki telewizyjne, ale niesłyszalny dla ludzkiego ucha. Dzięki znakom wodnym w trakcie oglądania specjalizowanych reklam przez panelistów rozwiązanie Reconciliation DAI zmniejszy oglądalność spotu liniowego, w którym nastąpiła podmiana reklamy.
Na razie poszczególni nadawcy (np. TVN) zaczynają wprowadzać własne rozwiązania DAI, natomiast ogólnokrajową platformę dla całego rynku ma nadzieję uruchomić pod koniec przyszłego roku Giełda Papierów Wartościowych (GPW).

– Wraz z wprowadzeniem oferty addressable TV w Polsce jesteśmy gotowi wprowadzić pomiar Reconciliation DAI. Dzięki zastosowaniu technologii watermark oglądalność reklam typu addressable TV będzie widoczna jako oddzielny typ reklamy – mówi Michał Buszko, advanced measurement manager w firmie Nielsen. – Jest to kolejny krok w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów, który dopasowuje pomiar do współczesnych wyzwań rynku reklamy.

Dynamiczna podmiana reklam (DAI) polega na różnicowaniu zawartości telewizyjnych bloków reklamowych dla poszczególnych odbiorców (czyli inne reklamy dla różnych widzów).

Pomiar widowni telewizyjnej Nielsena bazuje na panelu 3,5 tys. gospodarstw domowych.