Zagranica

Nielsen: Sprzedaż artykułów spożywczych online dwukrotnie wzrosła

W Wielkiej Brytanii Nielsen raportuje o skoku popularności e-commerce.

Według danych Nielsena w Wielkiej Brytanii odnotowano rekordowy, 13-procentowy wzrost wydatków na artykuły spożywcze w ciągu czterech tygodni kończących się 16 maja, w porównaniu z 7-proc. wzrostem w tym samym okresie rok temu. Sprzedaż internetowa wzrosła ponaddwukrotnie z roku na rok do 1,2 mld funtów. Około 1,1 mln konsumentów było nowymi klientami online w ostatnim miesiącu.
Ogółem sprzedaż artykułów spożywczych wzrosła o 13% dzięki alkoholowi (wzrost o 32%), mrożonkom (31%), pakowanym produktom spożywczym (24%) oraz mięsu, rybom i drobiowi (19%). Odwiedziny w sklepie spadły o 24%, ale wydatki wzrosły o 45%, a średnia wartość koszyka wyniosła 21,60 funta – to więcej niż w okresie Bożego Narodzenia.
Nielsen oczekuje, że zakupy online będą nadal popularne, a wartości koszyka wzrosną jeszcze bardziej, dopóki puby i restauracje nie zostaną ponownie otwarte.

(Marketing Week)