Kraj

Nielsen: W 2018 r. największe wpływy reklamowe miał Polsat

Najwięksi reklamodawcy telewizyjni to: Aflofarm, US Pharmacia i Procter & Gamble.

Z raportu rocznego Nielsen Audience Measurement wynika, że w 2018 r. największe wpływy reklamowe odnotował Polsat. Było to 4,43 mld zł (dane cennikowe). Kolejne pozycje zajęły: TVN (3,55 mld zł) i TVP1 (1,51 mld zł). Wpływy powyżej mld zł miał jeszcze kanał TVP2 (1,45 mld zł).

Najwięksi telewizyjni reklamodawcy to: Aflofarm (wydatki na reklamę, dane cennikowe: 1,08 mld zł), US Pharmacia (652,81 mln zł) i Procter & Gamble (644,92 mln zł). W top 5 znalazły się jeszcze: Lidl (639,23 mln zł) i Ferrero (638,07 mln zł).

Największy SHR (udział w rynku widowni TV) w grupie 4+ miały kanały: Polsat (10,23 proc.), TVP1 (9,73 proc.) i TVN (9,38 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 top 3 wyglądało tak: TVN (12,19 proc.), Polsat (11,40 proc) oraz TVP2 (6,86 proc.).

Podium najchętniej oglądanych pozycji programowych w 2018 r. zajęły mecze piłkarskiego mundialu: Polska – Kolumbia (11,64 mln widzów, wskaźnik AMR), Polska – Senegal (9,27 mln) i Japonia – Polska (7,66 mln).

W 2018 r. średni dobowy czas spędzony przez Polaka przed telewizorem wyniósł 4 godziny i 17 minut. Rok wcześniej było to blisko o 1,5 minuty dłużej.