Kraj

Top news

Nielsen: W 2021 najwięcej na reklamach zarobił Polsat

Największy udział w widowni komercyjnej miał TVN.

Z danych Nielsen Audience Measurment za cały rok 2021 wynika, że najwięcej na reklamach zarobił Polsat. Było to 4,735 mld zł (rok wcześniej 4,205 mld zł). Na drugiej pozycji znalazł się TVN z wpływami wysokości 3,542 mld zł (rok wcześniej 3,568 mld zł), a na trzeciej TVP1 z wynikiem 2,239 mld zł (w roku 2020: 1,588 mld zł).

W top 10 stacji TV z największymi wpływami reklamowymi znalazły się jeszcze: TVP2 (1,9 mld zł w 2021 r.) , TVN7 (1 mld zł), TV Puls (719 mln zł), TVN24 (641 mln zł), TV4 (563 mln zł), TTV (507 mln zł) i Nick Jr (455 mln zł).

Największy udział w widowni 4+ (SHR) miały kanały: TVP1 9,76% w 2021 r. (9,66% przed rokiem), Polsat 8,19% (8,36%) i TVP2 7,86% (7,54%). W grupie komercyjnej 16-49 największy SHR odnotowały: TVN 9,83% w 2021 r. (8,90% w 2020 r.), Polsat 9,77% (9,96%) i TVP2 5,94% (6,86%).

W 2021 r. polski widz spędzał dziennie przed telewizorem średnio 4 godziny, 6 minut i 34 sekundy. To znacznie słabszy wynik niż rok wcześniej. Wtedy Polak spędził przed telewizorem każdego dnia 4 godziny, 20 minut i 58 sekund.