Zagranica

Nissan stawia na kobiecy target

Firma ma ambitne plany marketingowe - jednym z nich jest utworzenie globalnej marki Nissan United oraz komunikacja skierowana do kobiet.

Jak wynika z wypowiedzi Andy’ego Palmera, który pełni funkcję globalnego dyrektora marketingu Nissana, a także dyrektora ds. planowania i wiceprezesa, najbliższe plany marketingowe marki są związane z odbiorcami płci żeńskiej. 

Według Palmera na 70 proc. wszystkich zakupów pojazdu mają wpływ kobiety. Jednocześnie 70 proc. z nich nie jest zadowolona z procesu zakupu samochodu, a 50 proc. jest również niezadowolona z podjętej decyzji dotyczącej konkretnego modelu i marki. Nissan, biorąc pod uwagę marketingowe trendy, zauważa również, że interesy starszej populacji często rozmijają się z potrzebami ludzi młodych, którzy nastawieni są na komunikację z użyciem technologii i social mediów. 

W związku z większymi możliwościami, jakie daje marketing w dzisiejszych czasach, Nissan zapowiada włączenie klienta do procesu produkcji samochodu, a także utworzenie globalnej marki Nissan United, która byłaby obsługiwana przez centralną agencję – w związku z tym planem Nissan jest już w trakcie rozmów z Omnicomem. Najpierw jednak chce wprowadzić bardziej przejrzysty i spójny marketing regionalny.

(BrandRepublic)