Nivea Polska planuje zakończenie tego roku dwucyfrowym wzrostem przychodów ze sprzedaży. Według przedstawicieli firmy koncern stawia przede wszystkim na ilościowy wzrost sprzedaży kosmetyków z niższą marżą. Dokładnych danych firma nie podaje.
Spółka zamierza w tym roku wprowadzić ok. 40 nowych produktów oraz przeprowadzić kilka relaunchów. Głównymi kategoriami koncernu będą pielęgnacja twarzy i włosów oraz dezodoranty. Jednocześnie marketer planuje zwiększenie swoich wydatków reklamowych w tym roku o ok. 10 proc. Głównym medium marketera pozostaje telewizja, na drugiej pozycji jest internet.
Według analiz Kantar Media całościowe wydatki Nivei na większość kategorii, w których jest obecna, w 2011 r. wyniosły 183,2 mln zł, a rok wcześniej – 158 mln zł (dziewięć kategorii, w tym m.in.: pielęgnacja twarzy, ciała, włosów, dezodoranty i antyperspiranty, żele pod prysznic, kosmetyki dla niemowląt). W tym czasie we wspomnianych kategoriach top reklamodawcami były: L’Oreal Polska (274,6 mln zł) i P&G z identycznymi wydatkami oraz Unilever (246,4 mln zł).