Kraj

Nivea planuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Firma kosmetyczna chce dzięki ilościowemu zwiększeniu sprzedaży produktów wypracować dwucyfrowy wzrost wartościowy.

Nivea Polska planuje zakończenie tego roku dwucyfrowym wzrostem przychodów ze sprzedaży. Według przedstawicieli firmy koncern stawia przede wszystkim na ilościowy wzrost sprzedaży kosmetyków z niższą marżą. Dokładnych danych firma nie podaje.

Spółka zamierza w tym roku wprowadzić ok. 40 nowych produktów oraz przeprowadzić kilka relaunchów. Głównymi kategoriami koncernu będą pielęgnacja twarzy i włosów oraz dezodoranty. Jednocześnie marketer planuje zwiększenie swoich wydatków reklamowych w tym roku o ok. 10 proc. Głównym medium marketera pozostaje telewizja, na drugiej pozycji jest internet.

Według analiz Kantar Media całościowe wydatki Nivei na większość kategorii, w których jest obecna, w 2011 r. wyniosły 183,2 mln zł, a rok wcześniej – 158 mln zł (dziewięć kategorii, w tym m.in.: pielęgnacja twarzy, ciała, włosów, dezodoranty i antyperspiranty, żele pod prysznic, kosmetyki dla niemowląt). W tym czasie we wspomnianych kategoriach top reklamodawcami były: L’Oreal Polska (274,6 mln zł) i P&G z identycznymi wydatkami oraz Unilever (246,4 mln zł).