Nokia Poland, największy w kraju dostawca telefonów komórkowych, w 2010 r. obronił pozycję lidera przed zakusami koreańskiego Samsunga. Także w przyszłym roku, jak zapowiada Robert Siewierski, country manager Nokia Poland, nie zamierza zwalniać tempa rozwoju. Obok sprzedaży samych telefonów Nokia coraz większy nacisk kładzie na usługi.
– To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się mrzonką, dziś już jest działającą usługą. Duży nacisk kładziemy na to, aby te usługi zawierały możliwie dużo rodzimego, polskiego kontentu – wskazuje Siewierski.
Mowa tu o Ovi Maps – rozdawanych przez Nokię bezpłatnie do kilkunastu modeli telefonów nawigacji satelitarnej i mapach GPS niemal wszystkich krajów, Ovi Music – sklepie z plikami MP3 (bez zabezpieczeń DRM), aplikacjach typu Ipla czy współpracy z lokalnym dostawcami kontentu, jak Agora (Gazeta) czy Coigdzie.pl.
Siewierski przyznaje, że w długofalowym strategii Nokii przychody z usług mają być wydatnym źródłem przychodów równoważącym przychody ze sprzedaży urządzeń.
W I połowie przyszłego roku Nokia planuje rozszerzenie portfolio telefonów typu touch & type (czyli z ekranem dotykowym, ale także z klasyczną klawiaturą w obudowie). Sztandarowym (przynajmniej image’owo) modelem będzie Nokia E7, następca E8 (o której pisaliśmy w MMP24 z 10.11 br.), tyle że wyposażona w wysuwaną klawiaturę QWERTY oraz szereg aplikacji biznesowych.
Jak zapowiada Piotr Bubak, dyrektor marketingu Nokia Poland, w przyszłym roku marketer planuje utrzymanie wydatków marketingowych, w tym reklamowych, na poziomie zbliżonym do tegorocznego. Nokia współpracuje z agencją reklamową JWT i domem mediowym Carat.