William Carey, prezes i CEO CEDC, tłumaczył inwestorom, że niższe o 12 proc. wyniki sprzedaży wódki w Polsce w stosunku do drugiego kwartału ub.r. były spowodowane żałobą narodową, powodzią i upałami. Zapowiedział też launch pod koniec br. nowej marki z segmentu mainstream/subpremium.
Według obserwatorów rynku jednak nie tylko czynniki obiektywne, lecz także silna konkurencja i słabnąca kondycja marek CEDC wpłynęły na gorsze wyniki sprzedaży wódki CEDC. Wieloletni lider rynku i segmentu mainstream – brand Absolwent – został pod koniec ub.r. wyprzedzony przez markę Żołądkowa Gorzka z portfolio Stock Polska. Stało się to po wprowadzeniu wariantu Żołądkowa Gorzka Czysta de Luxe.
Teraz CEDC będzie próbował gonić rywala z pomocą nowej marki. Na razie szczegóły tego launchu nie są znane. Po rynku krąży pogłoska, że nowy brand CEDC ma być wódką czystą z rodziny Żubrówki. Według naszych informacji jednak chodzi o inną markę.
CEDC jest największym na świecie producentem wódki. W Polsce ma m.in. marki: Absolwent, Bols, Soplica i Żubrówka.
współpraca MB