Nowy flagowy smartfon Galaxy S8 ma odbudować zaufanie konsumentów do Samsunga. Największą nowością w zaprezentowanym wczoraj modelu jest wirtualny asystent o nazwie Bixby, przypominający nieco Siri firmy Apple. Większość marży Samsunga pochodzi właśnie z flagowych modeli Galaxy S. I chociaż poprzedni Galaxy S7 nie wyróżniał się rewolucyjnymi rozwiązaniami, sprzedał się w aż 49 mln sztuk.
W ubiegłym roku firma Samsung walczyła z kryzysem związanym z przypadkami zapaleń smartfonów Galaxy Note 7. Zdecydowano się na zaprzestanie produkcji modelu i wycofanie z rynku 15 mln sztuk produktu. Zdaniem analityków około jednej czwartej użytkowników przesiadła się na telefon innej marki. Pozostali skorzystali z różnych ofert wymiany i zniżek na inny sprzęt Samsunga.
Nowy Galaxy S8 w przyszłym będzie konkurować m.in. z kolejnym modelem iPhone’a, który prawdopodobnie z racji 10. rocznicy powstania będzie miał wiele nowych rozwiązań.
(WSJ)