Zagranica

Ocado spodziewa się 60 mln funtów zysku w 2020 r.

To aż o 50% więcej niż brytyjski supermarket internetowy, sprzedający od września br. produkty spożywcze Marks & Spencer, prognozował zaledwie dwa miesiące temu.

Ocado spodziewa się 60 mln funtów zysku w 2020 r.
Ocado jest jednym z wielu e-sklepów, których obroty znacząco zwiększyły się w okresie pandemii koronawirusa i związanych z nią restrykcji wpływających na zachowania konsumenckie. Kurs akcji Ocado na giełdzie londyńskiej wzrósł 2 listopada br. o 8%, co było najlepszym wynikiem wśród firm tworzących indeks FTSE100. Popyt na produkty dostępne online, zwłaszcza na artykuły spożywcze, ponownie wzrósł po zapowiedzi premiera Borisa Johnsona, że 5 listopada w całej Wielkiej Brytanii zostanie wprowadzony 4-tygodniowy lockdown. Zamknięte będą m.in. wszystkie sklepy określone jako “nonessential”, restauracje i puby.

Zainteresowanie inwestorów akcjami Ocado podgrzały zapowiedzi firmy, że zamierza poszerzyć ofertę o odzież i tzw. towary ogólne. Brytyjska spółka przejęła niedawno dwóch północnoamerykańskich producentów robotów (Kindred Systems z siedzibą w San Francisco i Toronto i Haddington Dynamics z Las Vegas), co ma przyspieszyć proces zastępowania ludzi przez maszyny w zakresie kompletowania i pakowania zamówień w magazynach.

Spółka Ocado działa od kwietnia 2000 r. Według raportu finansowego za 2019 r. miała 795 tys. aktywnych użytkowników i 14-procentowy udział w brytyjskim rynku zakupów spożywczych online. Oferuje zakupy dostarczane “pod drzwi” klienta 7 dni w tygodniu w godzinowych przedziałach pomiędzy 5:30 rano a 23:30.